Nem aratott egyértelmű tetszést a Mitsubishi egyik legújabb modellje, hiszen az ASX a Renault-Nissan szövetségen belüli Captur átemblémázásával született. Most máris itt a ráncfelvarrása, amivel egyedibb arcot kapott a japán változat.
Lehet nem szeretni a Mitsubishi új modelljeit, de amikor a japán márka európai fennmaradása volt a tét, akkor el kell fogadnunk, hogy egy ideig a Renault Clio és Captur átnevezésével született Colt és ASX alkotja a kínálatot, amíg a saját fejlesztésű modellek, mint az új, karakteres formájú plug-in hibrid Outlander meg nem érkeznek.
Még csak 2022-ben mutatkozott be az új Mitsubishi ASX, de máris itt a ráncfelvarrása,
amire magyarázat, hogy az alapjául szolgáló Renault Captur is idén újult meg. A francia testvérét követve új, szűkebbre szabott fényszórókat kapott az ASX is, és mivel az embléma már nem harap bele a motorháztetőbe, kevésbé tűnik Renault-nak a Mitsubishi.
Új első lökhárítót is kapott az ASX, nagyobb légbeömlővel és egyedi hűtőmaszkkal, amivel szinte karakteresebb lett a Mitsubishi-változat a Renault-nál.
Mint a Captur, úgy a japán testvére sem sokat változott hátul, maradtak a C-alakú hátsó lámpák, és az embléma helyett betűvel írt márkajelzés. A kínálatba új könnyűfém kerekek is érkeztek.
Belső terét is modernizálták, például megjelent a nagyobb, 10,4 colos, álló formátumú érintőképernyő,
amelyen Google alkalmazások futnak. A kormánykerék mögött alapból 7 colos, felárért 10 colos képernyő mutatja a számlapokat, és a vezetéstámogató rendszerek sora is bővült, ezek többsége már a szériafelszerelés része.
Az ASX-nél is egyliteres, turbós háromhengeres benzinmotorral indul a kínálat, 91 lóerővel és hatfokozatú manuális váltóval. Az 1,3 literes, turbós négyhengeres motor 140 és 158 lóerővel érhető el, az utóbbihoz széria a hétfokozatú duplakuplungos váltó, és maradt a kínálatban a full hibrid is, 1,6 literes benzinmotorral, 145 lóerővel.
Ez is érdekelhet: