Mégsem adja fel az európai piacot a Mitsubishi, és nemcsak átemblémázott Renault-modellekkel maradnak, hanem saját újdonságot is fejlesztenek. Például az elődjében népszerűvé vált plug-in hibrid hajtással jön az új Outlander.
Szomorúan hallottuk, amikor 2021-ben úgy döntött a Mitsubishi, hogy már nem mutat be több új modellt az európai piacra, de szerencsére a Renault-Nissan szövetséghez tartozó márkánál meggondolták magukat, és mégis maradnak a kontinensen. Az átmenti időszakban két átemblémázott Renault, méghozzá a Clio és a Captur mintájára készült Colt és ASX tartja majd a frontot, de saját fejlesztésű modellekre is számíthatunk.
Most bejelentette a Mitsubishi, hogy mégis kapható lesz az európai piacon az Outlander negyedik generációja,
amit 2021-ben mutattak be Japánban és az Egyesült Államokban. A típus első szériája 2003-ban jelent meg, és a Mitsubishi egyik legsikeresebb modelljévé vált, az eltelt idő alatt több mint félmillió példány kelt el belőle. Különösen a harmadik generáció plug-in hibrid változata lett népszerű, abból csaknem kétszázezret adtak el.
A jól sikerült plug-in hibrid hajtásláncot időközben a megújult Eclipse Cross is megkapta, most pedig kiderült, hogy az új Outlander is ezzel érkezik az európai piacra. A Mitsubishi továbbfejlesztette a 2,4 literes, 170 lóerős benzinmotorból, valamint az első és hátsó kerekeknél lévő 116 és 136 lóerős elektromotorból álló hajtásláncot.
A kombinált teljesítmény 190 lóerő, az akkumulátor kapacitása 20 kilowattórára nőtt, ami nagyobb elektromos hatótávot sejtet.
4,71 méteres hosszával az új Outlander nem sokkal nagyobb az elődjénél, de a merészebb dizájn mégis hatalmasabbnak láttatja. A műszaki alapokat egyébként a szövetségen belüli Nissan X-Trail adja, és a Mitsubishi most először hétüléses változatban is kínálja majd a plug-in hibridet, ami tovább dobhat az eladásokon. Az újdonság 2024-ben érkezik az európai kereskedésekbe, és drukkolunk neki, mert a márka jövője múlhat rajta.
Ez is érdekelhet: