Csak azért bocsáthatjuk meg a Mitsubishinek, hogy átcímkézett Renault-kat vett fel a kínálatába, mert az európai fennmaradásuk volt a tét. Most megmutatják azt is, hogy saját maguk milyen autót fejlesztenének.
Nem volt sok lehetősége a Mitsubishinek, miután megszületett a döntés, hogy mégsem vonulnak ki az európai piacról, gyorsan szükségük volt modernebb típusokra. A Renault–Nissan szövetség tagjaként kapták kölcsön a Cliót és a Capturt, és nem bántuk volna, ha az emblémák cseréjénél egy kicsit jobban átdolgozták volna a két autót.
Persze ez csak átmeneti állapot, hamarosan újra jönnek a saját, japán fejlesztésű Mitsubishik, és a múlt ősszel bemutatott tanulmányautójuk már előrevetítette, mire számíthatunk a márkától. Az XFC Concept néven futó kompakt szabadidő-autónak mostanra készült el a sorozatgyártásba szánt változata, amit hamarosan részletesen is bemutatnak.
Az egyelőre név nélküli újdonságról addig is elárulták, hogy 4,39 méter hosszú, ami azt jelenti, hogy 15 centivel hosszabb a Captur alapjára épülő ASX-nél, de csak két centivel hosszabb, mint az Outlanderrel közös alapokra épült első szériás ASX, ezért annak igazi utódja lehetett volna. A motorja 1,5 literes benzines, és csak elsőkerék-meghajtással rendelhető.
A dizájnja alapján igazi Mitsubishi, és örültünk volna, ha inkább ezt az autót vezetik be ASX néven nálunk is. Az újdonságot azonban az indonéz autószalonon leplezték le, Indonéziában is fogják gyártani, és nem sok esélye van, hogy eljut az európai utakra. Ha igazi japán Mitsubishit keresel, akkor várd meg a hamarosan érkező új Outlandert!
Ez is érdekelhet: