A Mitsubishi korábban álcázva már megmutatta pick-upjának következő generációját, most pedig teljes egészében leleplezték az autót, amit L200 néven kínálnak majd az európai piacon. A karakteres dizájn mellé masszív technikát ígér a japán gyártó.
Már több mint ötven éve kínál pick-upot a Mitsubishi, és az L200 mindig is a kategória legnépszerűbb modelljei közé tartozott. A kétezres években bátran ívelt formára váltott a platós terepjáró, ami nem mindenkinek jött be, és ezt a dizájnt vitte tovább a jelenlegi generáció is, amit 2014-ben mutattak be, majd négy évvel később szabták a Mitsubishi új arculatára.
Most jött el az ideje a generációváltásnak, és a Mitsubishi ezúttal nem a korábbi modellt szabta át, hanem egy teljesen új autót fejlesztett. A platós terepjárót Triton néven mutatták be Thaiföldön, ahol gyártják, de később L200 néven ez a modell kerül az európai piacra is.
A dizájnja és a paraméterei alapján a Mitsubishi ismét a kategória élvonalába szánja a típust.
A formájával nem lesz gond, a képek alapján dögös, szögletes dizájnt álmodtak az L200-nak.
A masszív karosszériát meghatározza a szinte függőleges hűtőmaszkja és az osztott fényszórók. Az elsőként bemutatott Triton kétféle, elegáns GLS és szabadidős Athlete változatban kapható, és Ralliart néven terepralis kivitelt is készítettek belőle.
Az alvázas konstrukcióhoz vadonatúj alapokat fejlesztettek, a nagyszilárdságú acélok használatával könnyebb és merevebb lehet az autó az elődjénél. A platója rakodási magasságát öt centivel csökkentették, de ez nem befolyásolta a terepképességeket.
A vásárlók kétféle összkerékhajtás, az Easy Select 4WD és a Super Select 4WD-II közül választhatnak.
Alapesetben a hátsó kerekek hajtottak, az ülések közti kapcsolóval választható az összkerékhajtás, a differenciálzár és a felező fokozat. A mellette lévő gombbal pedig még különféle vezetési üzemmódokkal lehet igazítani az autó paramétereit,
a közútin kívül külön murvás, saras, havas, sziklás és homokos terepre való módja van az autónak.
A motorja is vadonatúj, de a paraméterei ismerősek lehetnek. A 2,4 literes, négyhengeres turbódízel háromféle változatban kapható, 150, 184 és 204 lóerővel, a legizmosabb 470 Nm nyomatékra képes, ezt hatfokozatú manuális vagy automata váltó továbbíthatja a kerekekhez, összkerékhajtással a 60 százalékát a hátsókhoz.
A belső tér is lényegre törő, klasszikusan ergonomikus elrendezéssel, de már modern részletekkel.
A kormánykerék, a műszeregység színes kijelzője és a középső érintőképernyő a Nissanokból lehet ismerős, ezért nem tartjuk lehetetlennek, hogy erre a modellre épülve újul meg hamarosan a szövetséges márka népszerű pick-upja, a Navara is.
Ez is érdekelhet: