A klasszikus stílusú sportautóiról ismert angol Morgan és az autózás történetének legemlékezetesebb dizájnjait megálmodó Pininfarina most egymásra talált, ennek eredménye lett a limitált szériás Midsummer.

A Morgan nevéről a múlt század elejét idéző formájú sportautók juthatnak eszedbe, és ezek az utolérhetetlenül elegáns sportautók már csak stílusukban idézik a múltat, a technikájuk nagyon is naprakész, például masszív alumínium platformra épülnek, a legújabb BMW-motorokkal. Most pedig összefogtak a Pininfarina stúdióval, hogy egy minden ízében lenyűgöző barchettát alkossanak, amit limitált példányszámban gyártásba is adnak.

Jellegzetes hűtőmaszkjáról, kerek fényszóróiról és persze a különálló sárvédőiről első pillantásra a Morgan modelljének ismered fel a Midsummer névre keresztelt sportautót.

A múltidéző karosszéria alumínium idomait még ma is kézzel kalapálják, és 250 órába telik, mire elnyeri a végső formáját.

Az utastér faborítása pedig tíkfalemezekből áll össze, a több száz réteg felülete összesen 83 négyzetmétert tesz ki minden egyes autóban.

A harmincas-negyvenes évek nyitott sportautóit idézi a Pininfarina által megálmodott dizájn,

ezt a kort eleveníti fel a két darabra osztott, csupán jelképes méretű szélvédőcske is. 19 colos kerekeinek polírozott felülete adja a Midsummer egyedi stílusát, amit még fejtámaszok sem törnek meg. Klasszikus számlapokkal teli műszerfalán a digitális kijelző sem rontja a hangulatot, talán csak a Peugeot-ból ismerős váltófülek és bajuszkapcsolók lógnak ki a képből.

Műszaki tartalmát nem részletezte a Morgan, de a Plus Six alapjára épülő Midsummer is a BMW-től származó háromliteres, soros hathengeres turbómotort kapja, ami

340 lóerőre képes, és nyolcfokozatú automata váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.

Nem derült ki a Midsummer ára sem, de számunkra úgyis lényegtelen, hiszen csak ötven példányt gyártanak belőle, és már mindegyik a bemutatója előtt gazdára talált.

Ez is érdekelhet:

Most először légzsákot kapott a Morgan sportautója

Más téren is közelebb került a klasszikus roadster a 21. századhoz.

Off-road kalandra való a Morgan legújabb változata

Felfedeznénk vele az úttalan utakat.

Szélvészgyors barchetta a legújabb Pininfarina

Csak tíz példányt gyártanak az 1900 lóerős, tető nélküli szuperautóból.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sportosabb kupé lett a frissített 2-es BMW

Megújult a BMW legjobb sportkupéja, már 480 lóerős az M2-es

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

További cikkeink a témában