A klasszikus stílusú sportautóiról ismert angol Morgan és az autózás történetének legemlékezetesebb dizájnjait megálmodó Pininfarina most egymásra talált, ennek eredménye lett a limitált szériás Midsummer.

A Morgan nevéről a múlt század elejét idéző formájú sportautók juthatnak eszedbe, és ezek az utolérhetetlenül elegáns sportautók már csak stílusukban idézik a múltat, a technikájuk nagyon is naprakész, például masszív alumínium platformra épülnek, a legújabb BMW-motorokkal. Most pedig összefogtak a Pininfarina stúdióval, hogy egy minden ízében lenyűgöző barchettát alkossanak, amit limitált példányszámban gyártásba is adnak.

Jellegzetes hűtőmaszkjáról, kerek fényszóróiról és persze a különálló sárvédőiről első pillantásra a Morgan modelljének ismered fel a Midsummer névre keresztelt sportautót.

A múltidéző karosszéria alumínium idomait még ma is kézzel kalapálják, és 250 órába telik, mire elnyeri a végső formáját.

Az utastér faborítása pedig tíkfalemezekből áll össze, a több száz réteg felülete összesen 83 négyzetmétert tesz ki minden egyes autóban.

A harmincas-negyvenes évek nyitott sportautóit idézi a Pininfarina által megálmodott dizájn,

ezt a kort eleveníti fel a két darabra osztott, csupán jelképes méretű szélvédőcske is. 19 colos kerekeinek polírozott felülete adja a Midsummer egyedi stílusát, amit még fejtámaszok sem törnek meg. Klasszikus számlapokkal teli műszerfalán a digitális kijelző sem rontja a hangulatot, talán csak a Peugeot-ból ismerős váltófülek és bajuszkapcsolók lógnak ki a képből.

Műszaki tartalmát nem részletezte a Morgan, de a Plus Six alapjára épülő Midsummer is a BMW-től származó háromliteres, soros hathengeres turbómotort kapja, ami

340 lóerőre képes, és nyolcfokozatú automata váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.

Nem derült ki a Midsummer ára sem, de számunkra úgyis lényegtelen, hiszen csak ötven példányt gyártanak belőle, és már mindegyik a bemutatója előtt gazdára talált.

Ez is érdekelhet:

Most először légzsákot kapott a Morgan sportautója

Más téren is közelebb került a klasszikus roadster a 21. századhoz.

Off-road kalandra való a Morgan legújabb változata

Felfedeznénk vele az úttalan utakat.

Szélvészgyors barchetta a legújabb Pininfarina

Csak tíz példányt gyártanak az 1900 lóerős, tető nélküli szuperautóból.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Meglepő fordulat az F1-ben: mégis jöhet a 11. csapat?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés