A klasszikus stílusú sportautóiról ismert angol Morgan és az autózás történetének legemlékezetesebb dizájnjait megálmodó Pininfarina most egymásra talált, ennek eredménye lett a limitált szériás Midsummer.
A Morgan nevéről a múlt század elejét idéző formájú sportautók juthatnak eszedbe, és ezek az utolérhetetlenül elegáns sportautók már csak stílusukban idézik a múltat, a technikájuk nagyon is naprakész, például masszív alumínium platformra épülnek, a legújabb BMW-motorokkal. Most pedig összefogtak a Pininfarina stúdióval, hogy egy minden ízében lenyűgöző barchettát alkossanak, amit limitált példányszámban gyártásba is adnak.
Jellegzetes hűtőmaszkjáról, kerek fényszóróiról és persze a különálló sárvédőiről első pillantásra a Morgan modelljének ismered fel a Midsummer névre keresztelt sportautót.
A múltidéző karosszéria alumínium idomait még ma is kézzel kalapálják, és 250 órába telik, mire elnyeri a végső formáját.
Az utastér faborítása pedig tíkfalemezekből áll össze, a több száz réteg felülete összesen 83 négyzetmétert tesz ki minden egyes autóban.
A harmincas-negyvenes évek nyitott sportautóit idézi a Pininfarina által megálmodott dizájn,
ezt a kort eleveníti fel a két darabra osztott, csupán jelképes méretű szélvédőcske is. 19 colos kerekeinek polírozott felülete adja a Midsummer egyedi stílusát, amit még fejtámaszok sem törnek meg. Klasszikus számlapokkal teli műszerfalán a digitális kijelző sem rontja a hangulatot, talán csak a Peugeot-ból ismerős váltófülek és bajuszkapcsolók lógnak ki a képből.
Műszaki tartalmát nem részletezte a Morgan, de a Plus Six alapjára épülő Midsummer is a BMW-től származó háromliteres, soros hathengeres turbómotort kapja, ami
340 lóerőre képes, és nyolcfokozatú automata váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.
Nem derült ki a Midsummer ára sem, de számunkra úgyis lényegtelen, hiszen csak ötven példányt gyártanak belőle, és már mindegyik a bemutatója előtt gazdára talált.
Ez is érdekelhet: