Letisztult vonalaival, bukólámpájával, könnyű karosszériájával, négyhengeres turbómotorjával nagyszerű sportautónak hangzik a Venturi 111 Cup, mostanra mégsem ismeri szinte senki.
Bukólámpa, turbómotor, zöld és bézs klasszikus párosa teszi stílusos sportautóvá a Venturi 111 Cup-ot, ami ennek ellenére olyan ritkaság, amire csak kevesen vállaltak rá. Annyira kevesen, hogy a Venturi nem élt meg két évtizedet sem.
Eredetileg egyenesen a Ferrarit, a Porschét és az Aston Martint vette célkeresztbe a Venturi, de a monacói cég nem jutott el az átütő sikerig.
Claude Poiraud és Gérard Godfroy francia mérnökök 1984-ben alapították a Venturit, ami aztán tizenhat évvel később jelentett csődöt. A teljes nevében szereplő MVS rövidítés kibontva Manufacture de Voitures de Sport, tehát a sportautók gyártója franciául. Első autójukba még a Volkswagen Golf GTI motorja került, majd egy Peugeot 505 Turbóé, végül a Renault-tól származó V6-osokat és négyhengeres turbós benzineseket használták.
Világszerte újdonságra éhes ínyencek csaptak le a kilencvenes évekre is szinte ismeretlen sportautóra. Amíg az olasz piacra az adózási rendszer miatt a négyhengeres modellt szánták, addig a másik végletet a Venturi 400 GT jelentette. Sokáig ez volt a valaha gyártott legerősebb francia autó, aminek 3,0 literes, V6-os motorját két turbófeltöltővel hergelték 400 lóerő fölé. 4,7 másodperces százas sprintidővel és 291 km/órás végsebességgel tényleg a Ferrarik területén vadászott.
Bézs bőrrel gazdagon borított utastere mögött hosszában áll a Renault 21 Turbo motorja a géptérben.
Mivel Olaszországban a 2,0 literesnél nagyobb lökettérfogatú autókra drasztikusan magasabb adóterhek vonatkoztak, ezért a Venturi is készített egy olyan autót, ami elfér az adózási léc alatt. A Venturi 111 Cup-ban lévő 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 185 lóerős és 285 Nm nyomatéka van, amivel legalább olyan szépen szaladt az üvegszálas karosszériájú sportautó, mint a V6-ossal. Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, a váltója pedig ötfokozatú kézi.
Kabinja végtelenül elegáns a bézs bőrkárpittal és a fabetétekkel, a kényelmet pedig olyan tételek fokozzák, mint a klíma, az elektromos ablakok és az elektromosan állítható ülések. Mintha az olasz és a brit sportautók legjobb tulajdonságait keverték volna egyetlen autóba. Nagyszerű vezethetőségével, 3500-as fordulat felett igazán élő motorjával és utazási komfortjával a Venturi 111-et igazán élvezhette az, aki elég bátor volt hozzá.
Ez is érdekelhet: