Kék vászonteteje és mintás szövetkárpitja tökéletesen passzol a fehér Volkswagen Golf kabrióhoz, ami akkor is baromi kívánatos veterán autó, ha egyetlen részt sem láttál abból a kórházas sorozatból, ami megkerülhetetlen volt a nyolcvanas években.
Mérföldkő a Volkswagen történetében az 1974-ben megjelent Golf, mely komoly fejlesztés után lett az első pillanattól hatalmas siker. A farmotoros és léghűtéses Bogár után a keresztmotoros és elsőkerék-hajtású kompakt egy új szintet lőtt be, Giorgetto Giugiaro vonalai pedig évtizedekkel és generációkkal később is meghatározóak. A kabrió változatot már két évvel az első Golf premierje után elkészítette a Karmann, de csak 1979-ben mutatták be. Igazán népszerűvé pedig A klinika című nyugat-német sorozat tette.
Ki sem nyitotta az ajtaját, csak a lehúzott ablakon és nyitott tetőn át pattant be az autóba.
Ötvenes évei közepén járt Udo Brinkmann professzor a sorozatban, de ahogyan a vakítóan világos, fehér belsős és fehér fényezésű kabrió Volkswagen Golfba pattant, abból töményen áradt a felszabadult örökifjúság. Ezek után egyetlen pillanatig sem meglepő, hogy felkelti a glottertali kórház körül tevékenykedő hölgyek figyelmét. A sorozat 1985-ben indult és további négy éven át ragasztotta a képernyőhöz a nézőket, egyesek pedig éppen azért vettek fehér Golf kabriót, hogy olyan végtelenül vagányak legyenek, mint Brinkmann professzor.
Megerősített karosszériával és látványos bukókerettel egyértelmű, hogy tisztességes munkát végeztek a kabrió Volkswagen Golffal, mely teljes egészében a Karmann gyárában készült, a Volkswagentől csak a motorok, a felfüggesztés elemei és a belső kárpitok érkeztek. A vászontető mozgatása kezdetben teljesen manuális volt, majd 1991-től opcionálisan elektromos szerkezet is rendelhető lett hozzá.
Felsorolhatatlanul sok különkiadása volt a Volkswagen Golf kabriónak, melyek közül ez itt a Quartett.
Tényleg nagyon nehéz olyan kabrió egyes Golfot találni, ami nem Wolfsburg Edition, Havanna, White Edition, Azur, Genesis, Sportline, Boutique, Youngline vagy valami másik speciális kiadás. A Quartett verzió különlegessége, hogy hatvannégy színkombinációban lehetett megrendelni, a kézi váltós modellt valamivel több mint 31 ezer német márkás áron. Az autó katalógusában minden kombináció rendelési számát fel is sorolták, hogy megkönnyítsék a folyamatot.
Ebben az 1990-es évjáratú, közel 150 ezer kilométert futott autóban a fehér fényezés mellé mindenütt kék kárpitozást és kék vászontetőt választottak. A motorháztető alatt pedig az 1,8 literes, négyhengeres motor 96 lóerős és 145 Nm csúcsnyomatékú változata van. Ezzel a 975 kilogrammos kabrió 11,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 164 km/óra a végsebessége.
Ez is érdekelhet: