Izmos motorral és a nyolcvanas évek hangulatához tökéletesen passzoló részletekkel igazán klassz hot hatch ez az 1984-es Volkswagen Golf GTI.

Ötven év alatt ikonná érett a Golf, melynek első generációján hatalmas teher volt, hiszen ennek a modellnek kellett megmutatnia, hogy a Bogár után is van a Volkswagennek nagy dobása. A Golf GTI-t 1975-ben mutatták be, a fürge kompakt pedig hamar olyan népszerű lett, hogy sokaknak a mai napig ez jelenti a hot hatch-et, melyet a nyolcvanas évekre már nagyobb motorral és szériában ötfokozatú váltóval szereltek. Ez a fekete autó viszont messze túllicitálja az eredetit.

Hatalmas átalakuláson ment keresztül az amerikai Rabbit, hogy ennyire menő Golf GTI legyen belőle.

Kerek fényszórók helyett az Amerikában uralkodó szögletes lámpák voltak az autón, majd az egészet átépítették úgy, hogy minden elemében egy európai specifikációs GTI-nek nézzen ki. A dupla kerek fényszórókat pirossal szegélyezett maszk veszi körül, a lökhárító alatt kis aerodinamikai él tereli a levegőt, a hátsó ablakot matt fekete fólia keretezi. Őrületesen jól állnak a fekete autónak a kontrasztos ezüst csíkok az oldalán és a négy Ronal Turbo felni.

Utasterében a kockás kárpit helyett fekete bőrbe és finom tapintású alcantarába húzták az E30-as BMW-ből származó sportüléseket, de a golflabdára emlékeztető váltógomb és a háromküllős kormány megalapozza a hangulatot. A középkonzol alján ott az olajhőfok és olajnyomás mérő, valamint egy feszültségmérő órácska.

Nagyrészt a korszakból és más Volkswagen modellekből származó elemekkel tették élvezetesebbé a Golf GTI, mely alatt egy 1988-as Scirocco 16V élesebb kormányműve és négy tárcsafékje van. Szintén a Sciroccóból érkezett az ötfokozatú váltó, mely teljesen felújítva került át az autóba, valamint egy Quaife részlegesen önzáró differenciálmű.

Kevesebb mint 1 tonnás tömegével és 110 lóerejével eredeti formájában is élvezetes a Volkswagen Golf GTI, de itt rendesen emelték a tétet. Nem az 1,6 vagy 1,8 literes négyhengeres került a dízelmotor helyére, hanem egy 2,1 literes benzines. A mérések szerint valamivel több mint 160 lóerő és 183 Nm nyomaték viszi az épített Golf GTI-t. Ezzel már bőven lehet nagyot menni.

Ez is érdekelhet:

Könnyű megkívánni ezt a piros Volkswagen Sciroccót

Nem eredeti, de nagyon okosan tuningolt autó ez az öreg Scirocco.

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Mosolyfakasztó hot hatch ez a Renault 5 GT Turbo

Könnyed szórakozás 120 lóerővel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hogyan lehet egy veterán autónak tökéletes fényezése? Így

Egy csepp aerodinamika – 40 éves az Opel Kadett E

Ha még nem volt Daciád, akkor az új Bigster változtathat ezen

További cikkeink a témában