Még csak nemrég jelent meg a Leaf vadonatúj második generációja, máris itt a következő újdonság a Nissantól. Az eddigi mellé bemutatták a nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt változatot, ami jóval többet megy el egy feltöltéssel.

Azt a második generációs Leaf bemutatásakor is tudni lehetett, hogy a Nissan egy nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt változaton is dolgozik. Már a jelenlegi 40 kilowattórás akku is előrelépésnek számít az elődéhez képest, de a most bejelentett új e+ változat egy 62 kilowattórás telepet kapott, amivel jelentősen nőtt az egy feltöltéssel megtehető távolság.

A gyári adatok szerint eddig 270 kilométert ment el az új Leaf egy feltöltéssel, méghozzá a valósághoz közelebb álló WLTP mérés szerint, és ehhez képest

a Leaf e+ már 385 kilométer megtételére képes két töltés közt, amivel még inkább használhatónak tűnik a Nissan elektromos autója.

Az újdonság erősebb is lett, a villanymotor teljesítményét ennél a változatnál 150-ről 217 lóerőre növelték, ez két konkurensénél, a BMW i3s-nél és a Hyundai Konánál is izmosabbá teszi.

Mennyit mennek a többiek?

A BMW-nél az i3 elektromotorja 170 vagy 184 lóerős lehet, az újonnan megjelent 42 kilowattórás akkuval 285-310 kilométer a gyári hatótáv, míg a Kona Electric 135 vagy 204 lóerős motorral és 39 vagy 64 kilowattórás akkuval érhető el. A Hyundai nemrég korrigálta ezeknek a modelleknek a gyári hatótávját, ami így 289 és 449 kilométer.

Az egypedálos vezetést nyújtó e-Pedal módot és a szinte önvezető képességeket adó ProPilot rendszert továbbra is megkapja a Leaf,

aminek a korábbi 7 colos érintőképernyőjét erre a modellévre egy új 8 colos kijelzőre cserélték, és teljesen megújul az autóhoz készített okostelefonos alkalmazás is.

Még nem tudni, hogy mennyibe kerül majd az idén érkező Leaf e+, hiszen az árakat tavasszal jelentik csak be, de

aki nagyobb hatótávú elektromos Nissant szeretne, érdemes észnél lennie, mert az újdonság Európában csak limitált példányszámban lesz elérhető,

összesen 5000 darabot szánnak a kontinensre, miközben 2018-ban közel 35-40 ezret adtak el a típusból.

Olvasd el, milyen volt vezetni az új Leafet:

Egy pedállal és többnapnyi hatótávval győzött meg az új Nissan Leaf – teszt

Az elődje a világ kedvenc villanyautója lett. Az újnak jó esélye van, hogy megtartsa a címet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában