Aztán még három percet ült az utasaival az autópálya belső sávjában álló kocsijában.

Este az M3-as autópálya Budapestről kivezető szakaszán. Esik az eső, nagy a forgalom, ok nélküli, vagyis fantomdugó alakul ki, a belső sávban torlódnak az autók. Az egyik, egy sötét színű Ford Focus kombi nem veszi észre, hogy megáll előtte a sor, és ráfut az előtte fékezőre. Teljesen átlagos eset – és számos tanulság.

A balesetet okozó fordos folytatja a hibák sorát, amit azzal kezdett, hogy nem figyelt és nem tartotta be a követési távolságot. Utána legalább bekapcsolta a vészvillogót, de csak röviden, mert nem sokkal később valamiért még a helyzetjelzőit is kikapcsolta, és hogy még nagyobb legyen a veszély, a vezető és az utasok is az autóban maradtak – három percig. Szerencsére nem rongyolt beléjük egy hasonlóan figyelmetlen, de gyorsabban haladó másik autós, jött viszont egy olyan, aki negyven másodpercig állt mögöttük, mire feltűnt neki, hogy nem a dugóban áll, hanem egy baleset miatt veszteglő kocsi miatt.

A videót posztoló, a magyar gyorsforgalmi utakat üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) jó tanácsai:

  • Ha ki tudsz szállni, azonnal menj biztonságos helyre. Ha az autó járásképes, a belső sávból mindenképpen állj vele az üzemi-leállósávra!
  • Tedd magad láthatóvá! Ha meg kell állnod a pályán, kapcsold fel a vészvillogót, ne kapcsold le a fényszórókat, és viselj láthatósági mellényt (az elakadásjelző háromszögről most ne is beszéljünk!)! Hidd el, nem túlzás, az életedet mentheti meg, ha látszol és látnak.
  • Ne csak nézz – láss!
  • Ez is érdekelhet:

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Ha megtörtént a baj, megelőzni már nem lehet, de fokozni igen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Stílusos választás Ralph Lauren sárga Ferrari F50-ese

A Red Bull megnevezte, melyik pilótát volt a legnagyobb hiba szerződtetni

További cikkeink a témában
Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással
Hirdetés