
Jóval a Leaf előtt már készen állt a Nissan jövőbemutató elektromos autója, amelynek paraméterei évekkel később is megállták volna a helyüket, de a Future Electric Vehicle végül nem került gyártásba.
A Nissan az elsők között szállt be az elektromos autók formálódó piacára, és sikert is aratott a Leaffel, pedig már jóval előtte, a kilencvenes évek elején készen álltak egy olyan járművel, ami forradalmasította volna a kategóriát. 1991-ben mutatkozott be a FEV Concept, amelynek neve a Future Electric Vehicle rövidítése, és ez valóban a jövőnek szánt elektromos jármű volt, ami készen állt volna a gyártásra, de végül mégsem váltották valóra.
A kilencvenes évek elején, évekkel a korszakalkotónak mondott GM EV1 előtt a világ egyszerűen még nem állt készen az elektromos autókra.
A benzin sokkal olcsóbb volt, főleg az Egyesült Államokban, a korabeli akkumulátorokkal nem lehetett nagy hatótávot elérni, ezért csakis városi autóként jöhettek volna szóba ezek a járművek, és mivel nyilvános töltőállomások sem léteztek, csak azoknak lettek volna megfelelők, akik tudtak volna otthon tölteni.
Pedig még mai szemmel nézve is egészen érdekesek voltak a Nissan FEV Concept paraméterei,
hiszen nikkel-kadmium akkumulátorának egy feltöltésével 250 kilométert tudott megtenni, a töltése otthoni konnektorról nyolc órát vett igénybe, de a Nissan korabeli brosúrája szerint gyorstöltésre is lehetőség volt, hat perc alatt töltött 40 százalékot. A teljesítménye ugyanakkor elég szerény volt, mert 20 másodperc alatt érte el a százat, a végsebessége 130 km/óra volt.
Futurisztikus formája nemcsak áramvonalasnak látszott, hanem valóban az is volt,
a 0,19-es légellenállási együtthatója rekordnak számító érték volt. Megelőzte a korát abban is a FEV Concept, hogy hatékony klímát biztosító hőszivattyúval szerelték fel, ami még a mai elektromos autóknál sem magától értetődő, és a tetejére napelemek kerültek, amelyek nem a meghajtó akkumulátor, hanem a fedélzeti berendezések energiaellátására szolgáltak.
Négy évvel később, 1995-ben mutatkozott be a folytatás, és a FEV-II Concept már gyorsabban tölthető, könnyebb és kompaktabb méretű lítiumion akkumulátort kapott, újdonságként előre programozható fűtéssel is ellátták. A négy méternél kicsivel hosszabb városi autó formája nem volt annyira futurisztikus, mint az elődjének, és bár az elektromos hajtása még nem került gyártásba, a dizájnja nagyban ihlette a 2002-ben megjelent Micra formatervét.
Ez is érdekelhet: