Visszatért a Micra, méghozzá rögtön teljesen elektromos hajtással. A formája ismerős lehet, ami nem véletlen, hiszen a legjobb helyről kapta az alapokat a Nissan: az elektromos Renault 5-öst szabták át a japán kisautóhoz.
Egy ideje nem hallottunk a Nissan Micráról, aminek az lehet az oka, hogy a 2018-ban bemutatott ötödik generációja már két éve kikerült a gyártásból, és az utódja még nem készült el. Most azonban itt a vadonatúj Micra, ami első pillantásra ismerős lehet valahonnan, és ez az érzés nem véletlen. Míg az elődje a Renault Clio alapjára épült, de teljesen egyedi külsőt és belsőt kapott, addig az új Micra a divatos Renault 5-ös testvére lett.
Szerencsére a Nissannál nem elégedtek meg azzal, hogy csak az emblémákat cseréljék le,
mint ahogyan a Mitsubishi tette a Clióból alakított Colttal. Az új Micra nem tagadhatja le az eredetét, hiszen a magas, egyenes tetővonalát a Renault 5-östől örökölte, de amennyire csak lehetett, átszabták a retró stílusú francia testvérének karosszériáját. Jobban megnézve egészen kevés közös elemet találunk a két autó külsején.
Már az új Micra előzetesén feltűntek a nagy, kerek szemeknek tűnő nappali fények és hátsó lámpák,
és ezek a harmadik generációs Micrát idéző formák egyedi, szerethető arcot adnak az új modellnek. A lámpákhoz illeszkedve pedig a motorháztetőt és a sárvédőket is átalakították, és a csomagtérajtó sem cserélhető a Renault-éval. Még az oldalának domborítása is eltérő a Micrán, ami persze egyedi 18 colos könnyűfém kerekeket is kapott.
Négyméteres hossza nem sokban különbözik az elődjétől, 326 literes csomagtartója azonban éppen 26 literrel nagyobb lett.
Belül már nem tagadhatja le a francia rokonságát a Micra, de ez nem olyan nagy baj.
Az új Renault 5-öshöz kitalált stílusos berendezés jól illik a Nissan elektromos kisautójához is, a kormánykerék mögötti 10,1 colos műszeregységgel és mellette a hasonló méretű érintőképernyővel, amin androidos rendszer fut.
Míg a Micra eddig csakis benzines változatban készült, még csak mild hibrid sem volt belőle, addig az új Micra egy lépést kihagyva teljesen elektromos hajtásra vált. A belépőmodellje 120 lóerős, a 40 kilowattórás akkumulátorral 310 kilométer a hatótávja, míg a 150 lóerős kivitel már 52 kilowattórás akkut kap, ami 408 kilométeres hatótávra elég. Az Alpine által kínált 180 és 220 lóerős változatról nincs hír, de Nismo néven később még a Micrából is megjelenhet.
Ez is érdekelhet:









