A Sunny GTI-R igazi ritkaságnak számít, hiszen alig néhány száz példánya jutott el az európai utakra, és sem a piacon, sem a rali-világbajnokságban sem sikerült maradandót alkotnia vele a Nissannak.

Sokáig a Nissan nevéről az unalmas, de rendkívül megbízható autók jutottak eszünkbe, és ebben a korszakban, a nyolcvanas-kilencvenes években készült a Sunny is, a japán márka kompakt modellje, aminek a hasonlóan felejthető Almera lépett a helyére. A Nissan ekkor úgy döntött, hogy beszáll a rali-világbajnokság küzdelmébe, és ehhez egy igazán ütős sportmodellt építettek.

Ferdehátú, lépcsőshátú és kombi karosszériával is készült a Sunny, amelynek utolsó generációját 1991-ben vezették be, és '95-ben már leváltotta az Almera

A Sunny abszolút csúcsváltozata lett a GTI-R, amit minden téren kiéleztek. A Nissan sportkupéjából, a 200SX-ből származó kétliteres, négyhengeres motorja a Garrett turbótöltővel több, mint 220 lóerőre volt képes, az összkerékhajtású rendszere a Skyline GT-R-éhez hasonló, és mivel csak 1220 kilogrammot nyomott az autó, ezért 5,7 másodperc alatt gyorsult százra.

Megbízhatatlan Nissan? Nem létezik!

Nem is a menetteljesítményeivel volt gond, hanem japán autótól szokatlan módon a megbízhatóságával. Mivel a jókora töltőlevegő-hűtőt a hengerfej tetejére fektették, a motorháztetőre vágott hatalmas légbeömlő ellenére sem jutott be elegendő friss levegő, ami rövidesen a motor túlmelegedéséhez vezetett.

Pedig a Sunny GTI-R külsejét a célnak megfelelően szabták át, egyedi lökhárítóval és nagyobb hátsó szárnnyal, mégsem tudott elég izgalmas lenni a formája, főleg a korabeli konkurensekhez képest.

Gyári adatai szerint 232 km/óra volt a végsebessége, de azt mondják, hogy a kedvezőtlen aerodinamikája miatt ezt nem tudta megközelíteni.
Még a rali-világbajnokságon sem termett neki sok babér, a legjobb eredménye Stig Blomqvist harmadik helye volt

a ’92-es svéd futamon. Pedig mindent megtettek, állítólag azért hagyták fent nappal is a látványos lámpasort, hogy több levegőt tereljenek a motortérbe, és azért, hogy ne növeljék feleslegesen a versenyautó tömegét, a lámpák belsejét kiszerelték.

Még irtó drága is volt

Már csak azért is nehéz dolga volt a piacon a Sunny GTI-R-nek, mert a japán autók akkoriban méregdrágának számítottak, a német piacon 60 ezer márkába került, kétszer annyiba, mint a Golf GTI. Ráadásul nehezen rúgott labdába olyan, a ralipályákról származó legendák mellett, mint a Ford Escort Cosworth és a Lancia Delta HF Integrale.

Mindezt oda vezetett, hogy az 1991-ben bemutatott Sunny GTI-R három évvel később lekerült a gyártásból.

A világ nagy részén Pulsar GTI-R néven lehetett kapni, összesen 15 ezret gyártottak belőle, de ebből csak ezer volt a balkormányos Sunny. Most már értheted, hogy miért számít több szempontból is ritkaságnak ez a Nissan.

Ez is érdekelhet:

Gandini tervezte a Nissannak ezt a sportkupét a kilencvenes években

Harminc éve mutatta be a Nissan a környezettudatos sportautó prototípusát.

Harminc ikonikus japán autó a kilencvenes évekből

Megtalálod közöttük a kedvencedet?

A nyolcvanas években megjósolta a jövőt ez a Nissan

Már akkor a mai autókból ismerős extrák voltak benne.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
0% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
0% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés