Dingolfingban és Lipcsében is emberi segítség nélkül, teljesen önvezető módban állhatnak majd le a gyártósorról az új BMW-k. Ez a technológia már ott lesz a BMW debreceni üzemében is.

Nagyjából 1 kilométernyi utat kell megtenniük a kész autóknak az összeszerelő csarnokból a tesztfolyamaton keresztül a befejező területig az autóknak, ezt pedig a BMW és MINI modellek kilencven százaléka már önvezető módban végzi majd el a lipcsei és a dingolfingi gyárban. Nem lesz ez másképp Debrecenben sem, ahol már a kezdetektől erre a rendszerre készítik fel az üzemet.

Európa legnagyobb LIDAR infrastruktúráját építették ki a gyárban, hogy megfelelő alapot adjon az önvezető módban haladó autók logisztikájának.

Érdekesség, hogy a gyár területén az önvezetés az autó szenzorai helyett a külső infratruktúrát használja a környezet felismeréséhez és az autó mozgásának megtervezéséhez. A rendszert az Embotech nevű startup vállalkozással együtt fejlesztette ki a BMW.

Lipcsében az ott gyártott BMW és MINI modellek kilencven százaléka alkalmas lesz arra, hogy ezt a rendszert használja. 2025-ben a vállalat regensburgi és oxfordi gyáraiban is kiépítik az önvezetéshez szükséges infrastruktúrát, később pedig a kültéri elosztóterületekre is kiterjesztik.

Ez is érdekelhet:

Bátor és hagyománytisztelő az új BMW X3

Nagyobb, okosabb, takarékosabb és erősebb, mint valaha.

727 lóerős sportkombi a BMW M5 Touring

Ez most a világ legerősebb sportkombija!

Végre itt a kézi váltós BMW Z4!

Hatfokozatú kézi váltóval lesz igazi BMW a Z4-esből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában