A legsportosabb Opelek egy időben a GSI típusjelzést kapták, és ezt igazítják az elektromos autók korához azzal, hogy az Astra csúcsmodellje a GSe névre hallgat majd.
A hetvenes években a Commodore GS/E, majd a nyolcvanas években a Monza GSE vezette fel az Opel sportos típusjelzését, ami a Grand Sport Einspritzung rövidítésével született. Később az elnevezés a Grand Sport Injection után GSI-re változott és vált legendává, és most ismét új fejezet kezdődik a sportos Opelek történetében.
Bemutatkozott az új Astra legsportosabb változata, aminek Astra GSe a neve,
és az utolsó betű ezúttal az electric rövidítéséből származik. A német márka kompakt modellje ugyanis plug-in hibrid hajtásláncot kapott, ami 180 lóerős teljesítménnyel eddig is rendelhető volt az Astrához, a GSe azonban az erősebb változatot kapja meg.
Az Astra GSe-ben az 1,6 literes, turbós benzinmotor önmagában is 180 lóerős, ehhez kapcsolódik a 110 lóerős elektromotor, ami
225 lóerős kombinált teljesítményt és 360 Nm maximum nyomatékot jelent.
A plug-in hibrid Astra akkumulátora 12,4 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 60 kilométert lehet menni tisztán elektromosan.
Az Opelnél komolyan vették, hogy a 225 lóerős hibrid Astra GSe lesz a sportmodell,
ezért a kormányzást és a felfüggesztést is átdolgozták. A hasmagasságot egy centivel csökkentették, a frekvenciafüggő lengéscsillapítókat feszesebbre hangolták, és még a menetstabilizáló is másként működik, később avatkozik be, mint a többi Astrában.
A kombi karosszériával is kapható Astra GSe a korábbi Manta tanulmányautó által ihletett 18 colos kerekeket kapott, a lökhárítóján nagyobb a fekete betét, és persze a GSe emblémák sem maradtak le róla, az utastérben Alcantara borítású sportülések teremtik meg a hangulatot. Később az Opel más villamosított modelljének is készül majd GSe változata.
Ez is érdekelhet: