Filléres benzin és végtelenbe nyúló egyenesek, hatalmas terek és a jólét szele Amerikában szépen éltette a Chevrolet Corvette sportautót, de Európában mindig nagyon más volt a helyzet. Az Opel azonban a GT-vel azonban megmutatta, hogy az álmok kicsiben is nagyon szépek.

1965-ben a Párizsi és a Frankfurti Autószalonon is bemutatták az Opel koncepcióját, melynek hatalmas sikere volt, pedig mindössze annyit tettek, hogy a kortárs Kadett mechanikai komponenseit felhasználva a francia Brissonneau & Lotz karosszériaműhely készített egy kétajtós, sportos fazonú kupét. Miközben mindenki kicsinyített Corvette-nek hívja az Opel GT-t, valójában megelőzte a Chevrolet harmadik generációs sportautóját, viszont a Corvette előfutárának tekinthető Mako Shark II tanulmányautó (Larry Shinoda) szintén a 60-as évek közepén jelent meg.

Teljesen mindegy, hogy a Chevrolet Corvette vagy az Opel GT volt előbb, mert mindkettő igazán gyönyörű autó.

Méreteik ugyan eltérőek, de az alapforma mindkét esetben ugyanaz, így olyan, mintha a General Motors több méretben árulta volna az autót. A GT formatervét Erhard Schnell és Clare MacKichan jegyzi, akik a praktikum helyett egyértelműen a dizájnt helyezték előtérbe, ahogyan az egy sportautóhoz illik.

4,1 méteres hosszával fél méterrel rövidebb az Opel GT a Corvette-nél, de épp olyan lágyan hullámzik az övvonala, domborodnak a sárvédői a kerekek felett és nem maradt el a bukólámpa sem, melyből igazán különlegesen terveztek a GT-re. A szokásostól eltérően nem egyszerűen kinyílnak, hanem oldalról fordulnak át a rejtett fényszórók.

Megannyi apró részlet van rajta, mint a gépháztető kis szellőzői és az aszimmetrikus púp, valamint a csomagtérfedél hiánya hátul. Középen található a tankbetöltő nyílás, a poggyászokat pedig az első ülések mögötti kárpitozott részre lehet pakolni.

Öt éven át maradt gyártásban az Opel GT, ezen időszak alatt pedig több mint 103 ezer darabot készítettek.

1968-ban az első példányokat még kézzel szerelték össze, a korai 1,1 literes motorral szerelt változatok a legritkábbak, de sokan éltek az 1,9 literes és több mint 100 lóerős motor opciójával. Igaz, hogy az Opel GT motorja csak 102 lóerőt ad le 5400-as fordulaton, viszont az autó súlya csupán változattól függően 845 és 940 kilogramm közötti, ezért a kis hátsókerék-hajtású kupé vezethetősége igazán örömteli. 11 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a végsebessége pedig 180 km/óra feletti, ami ugyan nem hat kiemelkedőnek, de az Opel GT nem a sebességről szól, hanem a formáról és a vidám autózásról.

Még Amerikában is piacra dobták az Opel GT-t, ahol Buick márkakereskedésekben lehetett megvásárolni, melyről ez az 1970-es narancssárga példány is árulkodik. Amikor azonban megérkezett a japán Datsun 240Z, egyértelműen tarolt és csak jelentős fejlesztések árán lehetett volna versenyképessé tenni az Opel apró sportautóját, így inkább a gyártás befejezése mellett döntöttek. Alulról karcolja a 88 ezer kilométert ez az 1970-es GT, melynek kitűnő állapota remekül mutatja, mennyire megbecsült veterán lehet egy Opel.

Ez is érdekelhet:

Az Opel Kadett GTE a hot hatch, ami eszedbe se jutott volna

Mindenki a Golf GTI-re emlékszik könnyes szemmel, pedig az Opel sem maradt ki ebből a játékból.

40 éves az Opel örökifjú kisautója – a Corsa-sztori

Mutatjuk a Corsa történetének legérdekesebb állomásait.

Igazságot a dízel Astrának! – Opel Astra 1.5 D Elegance

Van, amit még mindig csak egy dízel kompakt tud igazán jól.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés