Az Opel nemrég újra elővette a Mantát, ami a márka új arculatát ihlette, hogy modern technikával dobja fel a legendás sportkupét. Szerinted is mehetne gyártásba?

Az előzetesekből tudni lehetett, hogy az Opel a klasszikus Manta felújításán dolgozik, de eddig csak részleteket láttunk a modernizált sportkupéból. A legendás típus 1970-ben jelent meg, és generációkon keresztül elérhető álomautónak számított, majd az 1975-ig gyártott első széria orráról mintázták az Opel új arculatát, a fényszórók közti fekete maszkot.

A most bemutatott Manta GSe Elektromod alapját is a sportkupé első generációja adja,

de a karosszériáját több ponton is modernizálták. A fekete panelre került fényszórók és a szintén LED-es hátsó lámpák friss külsőt adnak a Mantának, ami ezzel együtt eszünkbe juttatja, hogy mennyire jól néznek ki ezek a klasszikus típusok.

Az élénksárga fényezéshez remekül illik az újabb Opeleken, például a Mokkán és a Grandland X-en is megjelenő fekete motorháztető, ami a régi idők versenyautót idézi. A modernizált Manta kerekei 17 colosak, és a Ronaltól származnak,

az orrán lévő fekete panelre különféle emblémákat és üzeneteket lehet kivetíteni, ez talán a jövő Opeljein is így lesz.

A nevének megfelelően a Manta GSe Elektromod teljesen elektromos hajtású,

a villanymotorja 147 lóerőre és 255 Nm nyomatékra képes, és az eredetihez hasonlóan a hátsó kerekeket hajtja. Nem mehet rosszul, hiszen egy kompakt méretű autóról van szó, amiből a raliautót leszámítva a hetvenes években sem volt 105 lóerősnél izmosabb változat.

A technika érdekessége, hogy a négyfokozatú sebességváltót is megtartották,

és a villanymotor nagy nyomatékának köszönhetően akár négyesben is mozgásba lendül az autó. Az akkumulátor 31 kilowattórás, egy feltöltéssel 200 kilométert lehet vezetni, és a 9 kilowattos fedélzeti töltővel sok mai elektromos autónál gyorsabban, négy óra alatt feltölthető az elektro-Manta.

Nem maradt érintetlen a belső tér sem, de megőrizte a letisztult stílusát még úgy is, hogy az eredeti műszerek helyére a Mokkából ismerős panel került egy 12 és egy 10 colos kijelzővel, az ülések pedig az Adam S-ből származnak.

A kedvenc zenénket Bluetooth-szal hallgathatjuk egy másik klasszikus márka, a Marshall által szállított hangszórón.

A sok futurisztikus tanulmányautó között üdítő látvány a Manta GSe Elektromod,

hiszen úgy kapott modern technikát, hogy a stílusával az egyik kedvenc klasszikus Opelünket idézi. Nem is lenne rossz ötlet egy hasonló sportkupét kínálni, akár az eredeti Manták felújításával. Pár éve a Monza nevet már elővették egy tanulmányautóhoz, kár, hogy abból végül nem lett semmi.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Honda legnagyobb elektromos autója lesz a Prologue