Számítottunk az érkezésére, most pedig álcázás nélkül is megnézhetjük az Opel új elektromos sportmodelljét, a Mokka csúcsváltozatát, ami többek közt az Alfa Romeóval is osztozik a technikáján.
Ha azt gondoltad, hogy a Volkswagen-csoport a platformstratégia nagymestere, akkor gondold újra, mert újabban a Stellantis is mesteri fokon űzi a technika csereberéjét. A legkülönbözőbb márkák között osztja el a hajtásláncokat, és jó példa erre az a 280 lóerős tisztán elektromos hajtás, ami az Alfa Romeo Junior Veloce, a Lancia Ypsilon HF és a Peugeot e-208 GTi után most az Opel Mokkában is az első kerekeket hajtja.
Az elektromos korszak sportmodelljeinek GSE a neve az Opelnél, és a Mokka GSe valóban jóval gyorsabb lett
ezzel a hajtáslánccal. 5,9 másodperc alatt rajtol százra, és 200 km/óránál korlátozták a végsebességét, míg a hagyományos Mokkának ehhez kilenc másodpercre van szüksége, és legfeljebb 150 km/órával hasíthat. Az akkumulátora maradt 54 kilowattórás, de azt nem tudni, hogy 400 kilométerről mennyivel csökkent a hatótávja.
Persze az Opelnél sem egyszerűen egy erősebb elektromotort szereltek a Mokkába,
a GSE építésekor önzáró differenciált, új lengéscsillapítókat, feszesebb rugókat, precízebb kormányművet és erősebb fékeket kapott az autó, a futóművét egy centivel ültették le. 20 colos kerekei mögött sárgák a féknyergek, és az alcantarával bevont utasteret is sárga betétekkel dobták fel, végül lapított sportkormány és alumínium pedálok teszik teljessé a GSE-hangulatot.
Ez is érdekelhet:









