Sokkal szorosabb lett az Osztrák Nagydíj időmérője, mint arra számítani lehetett.

Az Osztrák Nagydíjjal megérkezett a szezon második sprintfutamos hétvégéje, aminek lebonyolítása idénre megváltozott, így a pilótáknak többek között már csak egyetlen tét nélküli egyórás szabadedzés áll a rendelkezésükre, hogy megtalálják a lehető legjobb beállítást, ami – nem meglepő módon – a címvédő Max Verstappennek sikerült.

A sprintfutamos versenyhétvégék lebonyolítása:

Péntek:

  • Szabadedzés
  • A második szabadedzés helyett időmérő, ami a vasárnapi futam rajtsorrendjét határozza meg – szokásos 18 perces Q1-gyel, 15 perces Q2-vel és 12 perces Q3-mal

Szombat:

  • A harmadik szabadedzés helyett sprintkvalifikációs időmérő, ami az aznapi sprintfutam rajtsorrendjét határozza meg – a rendes időmérőhöz hasonlóan ez is három részre tagolt lesz, azonban a Q1 12, a Q2 10, a Q3 pedig 8 perces lesz csak
  • Sprintfutam – itt az első nyolc helyzett kap világbajnoki pontokat (8-7-6-5-4-3-2-1)

Vasárnap:

  • Futam

És ahogy az várható volt, a holland éles helyzetben sem is hibázott, ami azt jelenti, hogy

Verstappen az időmérőt is megnyerte, ezzel idénybeli hatodik pole pozícióját szerezte meg a szezon kilencedik időmérőjén.

Mellőle Charles Leclerc indulhat majd a vasárnapi futamon, a monacói mindössze 48 ezreddel maradt el a Red Bull-ostól, ami abból a szempontból meglepő, hogy Verstappen ennél nagyobb előnnyel szokott az élen végezni, vagyis a kvalifikáció sokkal szorosabb lett a vártnál. A második sorból Carlos Sainz Jr. és Lando Norris indulhat majd.

Így néz ki az Osztrák Nagydíj időmérőjének végeredménye és egyben a vasárnapi futam rajtrácsa:

A hétvége további menetrendje:

A szombati sprintfutam időmérőjét – magyar idő szerint – 12:00-kor rendezik, míg az aznapi sprintfutamra 16:30-kor kerül sor, a vasárnapi futam pedig 15:00-kor rajtol majd el, az M4 Sport mindegyiket élőben közvetíti.

(Fotó: Formula1.com, nyitókép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

A Red Bull eltiltotta Verstappent a vezetéstől

Nyilván nem a Forma–1-es autó vezetésétől.

Valami nagyon nem stimmel azzal, hogy Ryan Reynolds bevásárolta magát az F1-be

Gyanús ez az egész a korábbi Forma–1-csapattulajdonos Eddie Jordannek.

Nem akármilyen nagyágyút ültetne F1-es autójába az Audi

Az ügyvezető igazgató már nyíltan beszél a dologról.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában