Nem az új Clio lesz az egyetlen francia kisautó, amit bemutatnak az idei genfi autószalonon. Nagy dobással készül a Peugeot is, a 208 új generációjával, amiből tisztán elektromos hajtású változatot is készítenek.

A 400 lóerős hibrid hajtással szerelt 508 Sport Engineered koncepció is elég lenne ahhoz, hogy odavonzzon a Peugeot standjára a genfi autószalonon, de a francia márka egy még nagyobb dobással is készül a kiállításra. 2012-ben ugyanitt mutatkozott be az előző 208, és most hét évvel később a legújabb generációját leplezik le.

Az arányait javítja, hogy az új 208 hosszabb, szélesebb és laposabb lesz az elődjénél,

a hossza például 8 centivel 4,05 méteresre növekszik. Már a korábbi modell is nagyon könnyű volt, de a teljesen új padlólemezre épülő utódja még 30 kilogrammal könnyebb lehet. A hatékonyságát is növelik, például zárható hűtőmaszkkal és simára burkolt padlóval.

A formája a kategória legdögösebb típusai közé helyezi az új 208-at.

A 3008 és az 508 mintájára alkották meg a külsejét, amin megtalálod a hűtőmaszk fölé írt típusjelzést, a teljesen LED-es fényszórókból induló karom formájú menetfényt és a hátsó lámpák közti fekete sávot. Az élénk sárga, kék vagy vörös színben érkező 208-hoz cserélhető betétes alufelnit is adnak.

A belseje ismerős lehet, ha láttál már mostanában új Peugeot-t,

azaz a kis kormánykerék fölött lehet nézni a műszereket, amit kijelzővel vetítenek eléd 3D-ben. A középső érintőképernyő a felszereltségtől függően 5, 7 vagy akár 10 colos is lehet, alatta zongorabillentyűkkel, okostelefon-tükrözés is tartozik hozzá, és a minőséget is hibátlannak ígérik.

Az új 208 legnagyobb dobása a tisztán elektromos hajtású változat lesz.

Az e-208 ugyanazt a rendszert kapja, mint a nemrég bemutatott DS 3 Crossback, azaz 136 lóerőre és 260 Nm-re képes elektromotort, amivel sportmódban 8,1 másodperc alatt gyorsul százra.

Az 50 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével 340 kilométert képes megtenni,

otthoni töltőről 8 órát vesz igénybe a töltés, de 100 kilowattos villámtöltővel 30 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttség. Az e-208 ezen kívül hőszivattyús fűtést kap, és lesz olyan üzemmódja, amikor a fékpedál használata nélkül lehet vele lassítani.

Persze hagyományos motorokkal is készül az új 208,

az alapmodell a 75 lóerős 1,2 literes háromhengeres benzinest kapja ötfokozatú váltóval. A turbós változata 100 és 130 lóerős lehet, az előbbihez a hatfokozatú kézi helyett opció, az utóbbihoz széria a nyolcfokozatú automata. Még a dízelt is megtartják, az 1,5 literes négyhengeres 100 lóerős, kézi váltós.

A 208-ban benne lesz minden vezetéstámogató rendszer, amit ma elvárhatsz,

így adaptív tempomat, automata váltó esetén dugóban araszoló asszisztenssel, sávtartó, holttérfigyelő, táblafelismerő, parkoló asszisztens és automata távfényszóró is. A genfi autószalonon lehet közelebbről megnézni, a kereskedésekben őszig még várni kell rá.

Ez is érdekelhet:

400 lóerős sportváltozatban is itt a Peugeot 508

4,3 másodperc alatt gyorsul százra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Nincsenek jó kilátásai a Karmann egykori gyárának

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés