A harmadik generációra talált igazán magára a típus.

Szinte mindent leírt előttem Csordás és Csepreghy kolléga a Peugeot új „fastback SUV-járól” – ezt nem tőlük, hanem a Peugeot-tól idézem –, a hibrid, plug-in hibrid és elektromos hajtással is kapható 3008-asról.

Formás elektromos autóként jön az új Peugeot e-3008

Később hibrid és plug-in hibrid is lesz a francia szabadidő-autóból.

Első generációja furcsa egyterű, a második divatos SUV volt és a márka egyik fontos modellje lett – kb. minden negyedik eladott Peugeot volt 3008-as –, talán ezért is jött meg a bátorságuk, hogy a friss, harmadik generáció jóval merészebb külsőt kapjon. Szoktuk mondani sok egyenautóra, hogy csak az emblémájuk különbözteti meg őket – az új, alapvetően elektromos autónak tervezett 3008-asra nem mondjuk.

Persze nem újdonság a kupé SUV, és nem használhatósági értelemben nyújt többet a hagyományos változatoknál, de a karakteres forma mindenképp értékelendő, főleg, hogy a 3008-ason szépen összeállt a dizájn: a sziluett, a felnik, a részletek egy vagány, modern egészet adnak.

Szívdöglesztő elektromos divatholmi a Peugeot E-3008

Menetpróbán a Peugeot sztárja, az akár 700 kilométeres hatótávú E-3008.

De mennyiért? A magyarországi bemutatón mindig ez a fő kérdés, jöjjenek is a válaszok:

  • hibrid (136 LE, hatfokozatú automata váltóval): 12 880 000 Ft (Allure), 14 600 000 (GT)
  • plug-in hibrid (195 LE, hétfokozatú automata): 17 630 000 Ft (Allure), 19 480 000 (GT)
  • elektromos (210 LE; 73 kWh-s akkuval): 20 550 000 Ft (Allure), 22 400 000 Ft (GT)
  • elektromos (230 LE; 98 kWh-s akkuval): 22 460 000 Ft (Allure), 24 310 000 Ft (GT)
  • elektromos, összkerekes (320 LE; 73 kWh-s akkuval): 23 100 000 Ft (Allure), 24 950 000Ft (GT)

Ezek a listaárak, a magánvásárlóknak szóló árlista néhány százezer, vagy akár kb. másfél millió forinttal alacsonyabb összegeket tartalmaz.

A beltérből még nyilvánvalóbb, hogy a Peugeot azoknak szánja a 3008-ast, akiket vonz az egyediség. A képeken talán öncélúan kuszának látszik a műszerfal, de ideális esetben nem (csak) prospektust nézegetünk autóvásárlás előtt, hanem a valóságban, látható, tapintható, szagolható formában is megismerkedünk az autóval, akkor pedig kiderül, hogy a forma- és anyaghasználat is átgondolt, egyszerűen jó vezetőnek lenni ebben a Peugeot-ban. A rövidke próbakör megerősítette ez utóbbi állítást, részletesebben majd a teszt során kiderül.

Hogy látják a fotósok?

Egy autó nemcsak közlekedési eszköz, hanem iparművészeti tárgy is. Hosszú története során a Peugeot számos típusa adott dizájnszempontból is sokat a világnak, és ahogy látjuk, a mérnökök mellett a 3008 tervezésénél is fontos szerepet kaptak a művészek.

Egy nemzetközi kezdeményezéshez csatlakozott a magyar importőr is, amikor a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) együttműködésben, fotópályázat keretében kívánja új szemszögből megmutatni az új 3008-ast.

Meghívásos pályázat keretében a MOME fotográfia szakán tanuló hallgatók, doktoranduszok és nemrég végzettek közül az egyetem tizenkét alkotót kért fel, hogy dolgozzanak ki koncepciót fotográfiai eszközök felhasználásával, és merész, szokatlan vizuális összefüggésbe helyezve jelenítsék meg az új modellt és hozzá kapcsolódóan az „Allure” fogalmát. A szakmai zsűri döntése alapján, Szombat Éva fotóművész mentorálása mellett három pályázó terve valósulhat majd meg a nyár folyamán, hogy ősszel kiállítás formájában az egyetemen és a Peugeot felületein is megismerhesse azokat a nagyközönség.

Ez is érdekelhet:

Nem nagyon látsz ennél megkíméltebb Peugeot 205 GTi-t

Nincs visszatekerve, tényleg keveset futott, de ennek meg is kérik az árát.

Gyönyörű veterán limuzin ez a Peugeot 404-es

Megbízható és szép szedán, tökéletes formában, 1967-ből.

A Peugeot-nak gyártásba kellett volna adnia ezt a sportautót

Csak a jövő dizájnirányzatát vetítették előre vele, pedig az utakon is szívesen láttuk volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában