A formáját és a belsejét már láthattuk, ezért éppen itt volt az ideje, hogy a tartalmát is megismerjük a Peugeot 3008 harmadik generációjának. A franciák újdonsága elektromos autóként mutatkozott be, de később hibrid és plug-in hibrid változata is lesz.

2016-ban jelent meg a Peugeot 3008 jelenleg is kapható második generációja, ami az elődjénél jobban sikerült dizájnjával és sokoldalúbb kínálatával igazi telitalálat lett, az eltelt idő alatt több mint 1,3 millió példány fogyott belőle. Most jött el az ideje, hogy átadja a helyét az utódjának, ami a kor szellemének megfelelően elektromos autóként érkezik, de később benzines hibrid és plug-in hibrid változata is lesz.

Az egyterű modellek alternatívájaként mutatta be a kompakt crossover 3008-ast a Peugeot, a kínálatának érdekessége a dízel hibrid változat volt. 2016-ban megjelent utódja (lent) jóval csinosabb formájú lett

Míg a Peugeot korábbi elektromos autóit, az e-208-at, e-2008-at és e-308-at is egy benzinesnek tervezett modellből alakították ki, addig az új 3008-at elsősorban elektromos autónak tervezték, amit később benzinmotorral is felszerelhetnek. A Stellantis által kifejlesztett STLA Medium platform adja az alapját, és

az új e-3008 rögtön háromféle változatban, kifejezetten ígéretes paraméterekkel érkezik meg a piacra.

Az e-3008-ban egy 210 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, a 73 kilowattórás akkumulátor 525 kilométeres hatótávot enged. Az összkerékhajtású csúcsmodell a hátsó kerekeket hajtó motorral együtt már 320 lóerőre képes, és 6,4 másodperc alatt gyorsul százra, de a legérdekesebb a Long Range lesz, ami ugyan csak 230 lóerős, de

az akkumulátora nagynak számít, 98 kilowattórás, amivel a hatótávja megközelíti a 700 kilométert.
A 400 voltos elektromos rendszerrel a töltés is villámgyors tud lenni, egyenáramú töltőnél akár 160 kilowattal mehet,

és míg a 11 kilowattos fedélzeti töltő széria, felárért pedig 22 kilowattos AC töltés is elérhető. A nagy kapacitását figyelembe véve előnyös, hogy az akkumulátor ráadásul áramforrásként is használható, 3 kilowattal lehet róla tölteni vagy üzemeltetni más elektromos berendezéseket.

A három elektromos hajtású változat mellé később két hibrid is érkezik az új 3008-ból.

Az egyik a 48 voltos hibrid lehet, amit már a jelenlegi 3008-hoz is elérhetővé tettek, és az 1,2 literes motorral szerelt, 136 lóerős rendszer a mild hibridekhez képest jobban bevonja az elektromotort a hajtásba. A másik egy plug-in hibrid lesz, amiről még csak az derült ki, hogy 195 lóerőre lesz képes, a részleteket csak később árulja el róla a Peugeot.

Az új 3008 már első ránézésre különbözik az elődjétől, az ablaktörlő nélküli, lejtős hátsó szélvédőjével

mintha kupéformájú lenne, bár a Peugeot következetesen kerüli a kupé megnevezést.

4,54 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,64 méter magas, ami azt jelenti, hogy tíz centivel hosszabb, öttel szélesebb és kettővel magasabb az elődjénél. 2,73 méteres tengelytávja hat centit nőtt, de így is rövidebb, mint az eleve elektromos autónak tervezett riválisoké. A csomagtere továbbra is 520 literes.

Látványos külsőt terveztek az új 3008-nak, ami azonnal feltűnést kelt az izgalmas mintájú széles hűtőmaszkjával,

a két szélén a hármas karomformájú nappali fényekkel és a szintén hármas osztású hátsó lámpákkal, míg a különleges mintájú kerekek a 408-asról lehetnek ismerősek. A Peugeot kétféle, Allure és GT változatban kínálja majd az autót, az előbbi az elegánsabb, az utóbbi a sportosabb, jobban felszerelt modell.

Belső terét már korábban megmutatták, az i-Cockpit továbbfejlesztett változata látványos dupla képernyőt kap a kormánykerék mögé.

Az alapmodellben még két 10 colos kijelző alkotja az ívelt panelt, de a csúcsmodell egyetlen 21 colos szélesvásznú kijelzőt villant, alatta a 308-asból ismerős, szabadon konfigurálható érintőgombsorral. A belső teret a hangulatfény mellett a puha tapintású szürke szövet teszi otthonossá, amiből a műszerfalra is jutott.

Feljebb pozícionálták, ezért még jobban felszerelt lesz a 3008, amihez a kulcsnélküli rendszer, a tolatókamera és a 19 colos kerék is szériafelszerelés, míg a GT alapból kapja meg a kéttónusú fényezést fekete tetővel, az alcantara kárpitozást és a 20 colos kerekeket, az elektromos csomagtérajtót, a fűthető üléseket és kormánykereket, valamint a vezeték nélküli telefontöltőt. A Peugeot jövőjét jelentő új 3008-as bevezetésére 2024-ig kell várnunk.

Ez is érdekelhet:

Dögösebb lett a Peugeot 508-as

Még mindig öröm ránézni a Peugeot csúcsmodelljére.

Erősebb és takarékosabb lett a frissített Peugeot 208

Benzines és elektromos változat mellett mild hibrid Peugeot 208-as is jön a frissítéssel.

400 kilométer feletti hatótávot ígér a frissített Peugeot e-2008

Csinosabb és messzebb megy egy feltöltéssel a Peugeot elektromos 2008-asa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában