Fantasztikus hangulatú és minőségi autó a Peugeot 404-es, mely tökéletes állapotban megmutatja, hogy milyen jó is volt egy ilyen francia limuzinnal utazni 1967-ben.

Ragyogóan fehér színével, elegáns krómjaival büszkén pózol a tengerparton és a belváros esti fényeiben is ez a befecskendezős motorral szerelt Peugeot 404 Super de Luxe, aminek élvezeti értékét a gyári napfénytető fokozza.

1960-ban mutatták be a Peugeot 404-est, melyet számtalan változatban gyártottak, Franciaországban 1975-ig több mint 1,8 millió darab készült belőle. Argentínában és Kenyában azonban még évekig gyártásban maradt, végül közel 2,9 milliót gyártottak.
Ebben az időszakban a Peugeot legalább olyan minőségi autónak számított, mint egy Mercedes-Benz vagy BMW. A 404-es megbízható és tartós gép, mely taxiként is népszerű volt. Ez itt egy Super de Luxe, tehát gazdagon felszerelt változat, ami igazi úriembert kíván.
Tökéletesen illeszkedett a korszak limuzinjaihoz a 4,4 méter hosszú Peugeot 404-es, melyből kombi, kupé, kabrió és teherszállító változat is készült. Elérhető volt 3 fokozatú ZF automata váltóval is, de a 4 sebességes kormányváltóval igazán remek a 404-es.
Analóg műszerek, nagy átmérőjű, vékonyka karimás volán és a kormányoszlopon lévő négyfokozatú váltó. A Peugeot 404-es utasterét azonban a vékony tetőoszlopok és nagy ablakok mellett a napfénytető teszi hangulatosabbá.
1,6 literes, négyhengeres motorja mechanikus befecskendezős, megközelítőleg 90 lóerővel. Az 1,1 tonnás Peugeot 404 Super de Luxe akár 160 km/órás sebességgel is suhanhat. Még ebben a jól felszerelt változatban is négy dobfék lassítja az autót.
Klasszikus limuzin sziluettje van a Peugeot 404-esnek, a hátsó ablak köré fonódó króm díszítésből és a csomagtérfedél két oldalán lévő kis uszonyokból azonban az is kiderül, hogy a formaterv az olasz Pininfarina stúdióban készült.

Ez is érdekelhet:

Csodálatosak a jégen táncoló öreg Lamborghinik

Szánkóval és sílécekkel felszerelt Jarama GTS és hóban száguldó 400 GT 2+2.

75 lóerővel is repül a fantasztikus Citroën CX

Ma a kihalás szélén van a dízel limuzin műfaja, de a 70-es évek végén még épp csak felfedezték az előnyeit.

Csodálatos sportlimuzin az Alpina B7 S Turbo

Már akkor a világ leggyorsabb négyajtósa volt az Alpina B7 Turbo, amikor még nem is volt BMW M5.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés