Fantasztikus hangulatú és minőségi autó a Peugeot 404-es, mely tökéletes állapotban megmutatja, hogy milyen jó is volt egy ilyen francia limuzinnal utazni 1967-ben.

Ragyogóan fehér színével, elegáns krómjaival büszkén pózol a tengerparton és a belváros esti fényeiben is ez a befecskendezős motorral szerelt Peugeot 404 Super de Luxe, aminek élvezeti értékét a gyári napfénytető fokozza.

1960-ban mutatták be a Peugeot 404-est, melyet számtalan változatban gyártottak, Franciaországban 1975-ig több mint 1,8 millió darab készült belőle. Argentínában és Kenyában azonban még évekig gyártásban maradt, végül közel 2,9 milliót gyártottak.
Ebben az időszakban a Peugeot legalább olyan minőségi autónak számított, mint egy Mercedes-Benz vagy BMW. A 404-es megbízható és tartós gép, mely taxiként is népszerű volt. Ez itt egy Super de Luxe, tehát gazdagon felszerelt változat, ami igazi úriembert kíván.
Tökéletesen illeszkedett a korszak limuzinjaihoz a 4,4 méter hosszú Peugeot 404-es, melyből kombi, kupé, kabrió és teherszállító változat is készült. Elérhető volt 3 fokozatú ZF automata váltóval is, de a 4 sebességes kormányváltóval igazán remek a 404-es.
Analóg műszerek, nagy átmérőjű, vékonyka karimás volán és a kormányoszlopon lévő négyfokozatú váltó. A Peugeot 404-es utasterét azonban a vékony tetőoszlopok és nagy ablakok mellett a napfénytető teszi hangulatosabbá.
1,6 literes, négyhengeres motorja mechanikus befecskendezős, megközelítőleg 90 lóerővel. Az 1,1 tonnás Peugeot 404 Super de Luxe akár 160 km/órás sebességgel is suhanhat. Még ebben a jól felszerelt változatban is négy dobfék lassítja az autót.
Klasszikus limuzin sziluettje van a Peugeot 404-esnek, a hátsó ablak köré fonódó króm díszítésből és a csomagtérfedél két oldalán lévő kis uszonyokból azonban az is kiderül, hogy a formaterv az olasz Pininfarina stúdióban készült.

Ez is érdekelhet:

Csodálatosak a jégen táncoló öreg Lamborghinik

Szánkóval és sílécekkel felszerelt Jarama GTS és hóban száguldó 400 GT 2+2.

75 lóerővel is repül a fantasztikus Citroën CX

Ma a kihalás szélén van a dízel limuzin műfaja, de a 70-es évek végén még épp csak felfedezték az előnyeit.

Csodálatos sportlimuzin az Alpina B7 S Turbo

Már akkor a világ leggyorsabb négyajtósa volt az Alpina B7 Turbo, amikor még nem is volt BMW M5.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés