A vonzás nyelvén beszél, és tulajdonképpen értjük is.

Emelt hasmagasság, de az SUV-knál alacsonyabb, ötajtós, csapott hátú karosszéria – az éppen ilyen, új Peugeot 408 magyarországi bemutatóján úgy beszéltek erről az építésmódról, mint a prémiumkategóriában már bevált, azonkívül viszont legfeljebb próbálkozások szintjén létező koncepcióról. Hogy akkor a konszerntárs, tíz centivel hosszabb, de gyakorlatilag tök ugyanilyen sziluettű, szintén elég új Citroën C5 X vajon nem méltó-e említésre, nem derült ki, de az biztos, hogy a két márkát – is – birtokló Stellantis csoport nagyon bízik ebben a formában.

Lehet rá okuk: a magasabb építésnek vannak kényelmi előnyei, a crossoveres-SUV-s láz sok éve nem csillapodik, egy ilyen karosszéria lehet a közös nevező a magasabb, mégsem tohonya, de kellően mutatós autóépítésben. A nemzetközi bemutatón Rácz kollégát sokkolta a forma, és a már említett C5 X-et leszámítva tényleg elég üdítő a látvány, főleg, hogy a dizájnerek a részletmegoldásokkal is eleget foglalkoztak.

Ez a második Peugeot a régi-új oroszlános emblémával – az első a 308-as volt –, két év alatt minden új Peugeot megkapja majd, de most még mindig újszerűen hat. Az oroszlánosdi persze nem merül ki ennyiben, a hátsó lámpák három-három piros fénymezejét oroszlánkarmoknak hívják – ez főleg azokon a változatokon érvényesül, ahol azok ferdék, nem vízszintesek –, a csomagtérajtó zsanérját fedő elemeket nagymacskafülnek. Az első helyzetjelzőket pedig rozmárfogaknak... tulajdonképpen az is egy elég nagytestű állat, akivel nem szívesen birkóznánk.

A karakteres alapforma és a részletek épp olyan szépen összeállnak, ahogy a 308-asnál is, jól ráéreztek a Peugeot-nál erre a vonalra. Kis – pontosabban testmagasságtól függően kisebb vagy nagyobb – probléma, hogy a meglehetősen lapos szélvédő miatt az első üléseknél sincs akkora fejtér, a hasonlóan szép ívet rajzoló tetővonal miatt pedig hátul is 180 centis utasmagasság körül lehet a határ, ahol még nem kell a feneket előbbre helyezve trükközni. A kicsit a kategóriák közé méretezett, 4687 mm hosszú, 1478 mm magas új 408-as legközelebbi méretrokona a Škoda Octavia – nem a beltér tágassága szólhat a Peugeot mellett.

Az viszont igen, hogy ez az első típusa a francia márkának, amelyre hét év – vagy 150 ezer kilométer – garanciát vállalnak. Vagy hogy a szimpatikus újkori Peugeot-gyakorlatnak megfelelően a 408-asnál is egy kifejezetten menő szín az alapáras, ami nagyon fontos kompenzáció az utcákat elárasztó fehér, szürke vagy sötét színű autók tömegében. Ez a szín egyébként az Obsession kék nevű, amely a fényviszonyoktól függően egész zöldesen is tud ragyogni, ez a modell kommunikációs színe is, sokat fogjuk látni a március közepén startoló médiakampányban, amely bizonyára

a vonzás nyelvén beszél

tételmondat köré épül majd.

Az első autók március elején érkeznek a szalonokba, rendelni viszont már lehet a 408-at. Biztosan nem Csepreghy kolléga az 1,2 literes, háromhengeres, 130 lóerős alapváltozat célcsoportja, de ha nagy teljesítményt nem is, nyolcfokozatú automata váltót, LED-fényszórókat, tempomatot, sávtartót, gyalogosfelismerős vészfékrendszert, tolatókamerát, kétzónás automata légtisztítós légkondit, tízcolos érintőképernyőt, nyolcszínű hangulatvilágítást, sötétített hátsó szélvédőt, bőr-szövet kárpitot viszont kap, akinek csak 13,99 millió forintja van egy új 408-asra.

Dízelmotoros változat nincs, teljesen elektromos és 48 voltos hibrid még nincs, plug-in hibrid viszont kétféle is kapható, a jól ismert 1,6 literes, négyhengeres benzinesből és 12,44 kWh kapacitású akkumulátoról táplált villanymotorral, 180, illetve 225 lóerős rendszerteljesítménnyel, minimum 18,27 millió forintért. A legdrágább 408-as a 225 lóerős plug-in hibrid GT változatának alapára 21,22 millió forint, de 580 ezerért éjjellátóval, 220 ezerért 360 fokos kamerával, 520 ezerért fűthető masszázsülésekkel, 440 ezerért prémium Focal hifivel és a szűkös fejteret tovább csökkentő, 510 ezer forintos napfénytetővel – meg persze még néhány apróbb tétellel – tovább növelhető az ár.

Még több infó az új 408-asról a nemzetközi menetpróbáról írt cikkben:

Nagyon másmilyen, mégis azonnal otthon vagy benne. Kipróbáltuk az új Peugeot 408-ast

Beülök a nagy Peugeot-ba a pici kormány mögé, három órát vezetek szerpentinen, majd úgy szállok ki, mintha mély, pihentető alvásból ébredtem volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés