A vonzás nyelvén beszél, és tulajdonképpen értjük is.

Emelt hasmagasság, de az SUV-knál alacsonyabb, ötajtós, csapott hátú karosszéria – az éppen ilyen, új Peugeot 408 magyarországi bemutatóján úgy beszéltek erről az építésmódról, mint a prémiumkategóriában már bevált, azonkívül viszont legfeljebb próbálkozások szintjén létező koncepcióról. Hogy akkor a konszerntárs, tíz centivel hosszabb, de gyakorlatilag tök ugyanilyen sziluettű, szintén elég új Citroën C5 X vajon nem méltó-e említésre, nem derült ki, de az biztos, hogy a két márkát – is – birtokló Stellantis csoport nagyon bízik ebben a formában.

Lehet rá okuk: a magasabb építésnek vannak kényelmi előnyei, a crossoveres-SUV-s láz sok éve nem csillapodik, egy ilyen karosszéria lehet a közös nevező a magasabb, mégsem tohonya, de kellően mutatós autóépítésben. A nemzetközi bemutatón Rácz kollégát sokkolta a forma, és a már említett C5 X-et leszámítva tényleg elég üdítő a látvány, főleg, hogy a dizájnerek a részletmegoldásokkal is eleget foglalkoztak.

Ez a második Peugeot a régi-új oroszlános emblémával – az első a 308-as volt –, két év alatt minden új Peugeot megkapja majd, de most még mindig újszerűen hat. Az oroszlánosdi persze nem merül ki ennyiben, a hátsó lámpák három-három piros fénymezejét oroszlánkarmoknak hívják – ez főleg azokon a változatokon érvényesül, ahol azok ferdék, nem vízszintesek –, a csomagtérajtó zsanérját fedő elemeket nagymacskafülnek. Az első helyzetjelzőket pedig rozmárfogaknak... tulajdonképpen az is egy elég nagytestű állat, akivel nem szívesen birkóznánk.

A karakteres alapforma és a részletek épp olyan szépen összeállnak, ahogy a 308-asnál is, jól ráéreztek a Peugeot-nál erre a vonalra. Kis – pontosabban testmagasságtól függően kisebb vagy nagyobb – probléma, hogy a meglehetősen lapos szélvédő miatt az első üléseknél sincs akkora fejtér, a hasonlóan szép ívet rajzoló tetővonal miatt pedig hátul is 180 centis utasmagasság körül lehet a határ, ahol még nem kell a feneket előbbre helyezve trükközni. A kicsit a kategóriák közé méretezett, 4687 mm hosszú, 1478 mm magas új 408-as legközelebbi méretrokona a Škoda Octavia – nem a beltér tágassága szólhat a Peugeot mellett.

Az viszont igen, hogy ez az első típusa a francia márkának, amelyre hét év – vagy 150 ezer kilométer – garanciát vállalnak. Vagy hogy a szimpatikus újkori Peugeot-gyakorlatnak megfelelően a 408-asnál is egy kifejezetten menő szín az alapáras, ami nagyon fontos kompenzáció az utcákat elárasztó fehér, szürke vagy sötét színű autók tömegében. Ez a szín egyébként az Obsession kék nevű, amely a fényviszonyoktól függően egész zöldesen is tud ragyogni, ez a modell kommunikációs színe is, sokat fogjuk látni a március közepén startoló médiakampányban, amely bizonyára

a vonzás nyelvén beszél

tételmondat köré épül majd.

Az első autók március elején érkeznek a szalonokba, rendelni viszont már lehet a 408-at. Biztosan nem Csepreghy kolléga az 1,2 literes, háromhengeres, 130 lóerős alapváltozat célcsoportja, de ha nagy teljesítményt nem is, nyolcfokozatú automata váltót, LED-fényszórókat, tempomatot, sávtartót, gyalogosfelismerős vészfékrendszert, tolatókamerát, kétzónás automata légtisztítós légkondit, tízcolos érintőképernyőt, nyolcszínű hangulatvilágítást, sötétített hátsó szélvédőt, bőr-szövet kárpitot viszont kap, akinek csak 13,99 millió forintja van egy új 408-asra.

Dízelmotoros változat nincs, teljesen elektromos és 48 voltos hibrid még nincs, plug-in hibrid viszont kétféle is kapható, a jól ismert 1,6 literes, négyhengeres benzinesből és 12,44 kWh kapacitású akkumulátoról táplált villanymotorral, 180, illetve 225 lóerős rendszerteljesítménnyel, minimum 18,27 millió forintért. A legdrágább 408-as a 225 lóerős plug-in hibrid GT változatának alapára 21,22 millió forint, de 580 ezerért éjjellátóval, 220 ezerért 360 fokos kamerával, 520 ezerért fűthető masszázsülésekkel, 440 ezerért prémium Focal hifivel és a szűkös fejteret tovább csökkentő, 510 ezer forintos napfénytetővel – meg persze még néhány apróbb tétellel – tovább növelhető az ár.

Még több infó az új 408-asról a nemzetközi menetpróbáról írt cikkben:

Nagyon másmilyen, mégis azonnal otthon vagy benne. Kipróbáltuk az új Peugeot 408-ast

Beülök a nagy Peugeot-ba a pici kormány mögé, három órát vezetek szerpentinen, majd úgy szállok ki, mintha mély, pihentető alvásból ébredtem volna.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés