A legtöbb tanulmányautó csak arra jó, hogy ámuljunk rajta, aztán örökre elfelejtsük, a Peugeot Polygon Concept azonban nem ide tartozik. Azért is érdemes megnézni közelebbről, mert a 208-as utódját vetíti előre.
Persze ezen a tanulmányautón is van rengeteg kötelező showelem, ami úgysem kerül sorozatgyártásba. Mindjárt ott vannak a sirályszárnyas ajtók, amik rendkívül látványosak, de biztosan nem válnak valóra. A lényeg azonban úgysem ez, hanem ami a lemezek alatt van, ott lapul ugyanis a Peugeot 208-as utódja, és egy sor jövőbemutató technológia, ami mindent megváltoztat, amit a kisautókról gondoltunk.
Kezdjük rögtön a karosszéria formájával. A Polygon egy kompakt méretű, ferdehátú kisautó, ami éppen megfelelne a 208-as utódjának.
Első pillantásra nagyon futurisztikusnak tűnik, de jobban megnézve egy sor retró stílusú elemet is találunk rajta. A C-oszlop díszítése például egyértelmű főhajtás az ikonikus 205-ös előtt, és szögletes hátsóján a teljes szélességű lámpa is ezt idézi, de már modern, micro-LED-lámpás formában.
A Polygon nemcsak dizájnban, hanem technikában is újat mutat. Ha emlékszel még az Inception koncepció futurisztikus Hypersquare kormányára, akkor ismerős lehet, hogy a Polygonban is ez van, és a Peugeot megerősítette, hogy 2027-ben bevezetik egy szériamodellben. De nem csak a kormánykerék alakja furcsa, hiszen
ez egy steer-by-wire rendszer része, ahol nincs fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között.
Mindig a rendszer döntheti el, hogy mekkora kormánymozdulatra van szükség. Ez azt jelenti, hogy parkolásnál nem kell agyontekerni a kormányt, a maximális elfordulás oldalanként csak 170 fok, de autópályán borotvaéles, közvetlen mozdulatokat kapunk. A Peugeot lesz az első a Stellantis-csoporton belül, aki ezt meglépi. Hogy pont a 208-as kapja-e meg először, vagy egy drágább modellben debütál, az még kérdéses, de a technológia már a küszöbön áll.
A belső tér még a kormánynál is érdekesebb, hiszen egyáltalán nincsenek kijelzők.
A Polygon megmutatja, hogy milyen lesz a Peugeot következő generációs i-Cockpit utastere. A műszercsoport még magasabbra költözik, hiszen a teljes szélvédő egy óriási head-up displayként funkcionál, ezért feleslegessé válik a hagyományos műszeregység és a központi infotainment kijelző is. Cserébe még tágasabb és letisztultabb lehet a belső tér.
A Peugeot bedobott egy érdekes ötletet a fenntarthatóságról is. A Polygon elvileg rendkívül hosszú élettartamú lehet, mert a különböző alkatrészeit, például a kárpitokat, paneleket könnyen le lehet cserélni modernebb vagy más funkciójú verziókra. Az üléshab is egyszerűen cserélhető lesz, ha puhább vagy feszesebb ülést akarsz. Hogy ezt pontosan hogyan képzelik el, az még nem tiszta, de az ötlet izgalmas.
A Polygonból készül egy sportosabb változat, egy terepjárós kivitel, és egy hátsó ülés nélküli, kétszemélyes kiadás is, ami azt mutatja, hogy a Peugeot egy modellcsaládban gondolkodik. A koncepció tehát több egy sima kiállítási tárgynál, ez a Peugeot terveit mutatja a következő évekre. Sirályszárnyas ajtó és önvezető autó még nem lesz, de a szögletes kormányra és a kijelzők nélküli jövőre jobb, ha felkészülsz.
Ez is érdekelhet:
















