Nyolchengeres motor és üzemanyagtank helyett villanymotor és akkumulátor került ebbe az 1967-es Plymouth GTX-be. Ezzel az autóval mutatja meg a Mopar a Las Vegasban rendezett SEMA Show-n, hogy milyen készletet kínálnak azoknak, akik elektromos formában élveznék tovább az öreg amerikai autókat.

Amennyiben a tipikus amerikai izomautókról van szó, úgy a legtöbbeknek a Dodge Charger vagy éppen a Ford Mustang erősebb változatai ugranak be, pedig ennél jóval sokszínűbb volt a mezőny a hatvanas évek végén, amikor ez a Plymouth GTX is készült. Ezekből az autókból jellemzően rengeteg készült, ezért nem is számít akkora szentségtörésnek, hogy a Mopar elektromossá alakított egyet a sok GTX közül.

Klasszikus vonalak és modern részletek teszik izgalmassá az új technikával töltött Plymouth GTX-et.

Nagyszerűen áll neki a sötétkék fényezés és az elmaradhatatlan matt fekete dekoráció a szénszálas motorháztetőn, mely alatt már nem a 375 lovas 7,2 literes V8-as van, hanem az új Dodge Charger Daytonából származó elektromos hajtás van, a Hellcat kompresszorára emlékeztető töltőmodullal a tetején. Csövek és tartályok helyett azonban narancssárga kábelek futnak mindenfelé.

Karbon aerodinamikai elemek vannak rajta, LED-es menetfények világítanak a fényszórókban és 19 colos, bronz színű alufelnik vannak alatta. Az eredeti autóhoz képest hatalmas fejlődés, hogy mind a négy kerék mögött Wilwood tárcsafékek vannak, így nemcsak a negyedmérföldes távig tudja elrúgni magát a GTX, hanem meg is tud állni a végén.

Nem rejtették a padló alá, hanem feláldozták a csomagtartót az egyik akkumulátorért.

Bőröndök helyett akkumulátor van a csomagtérben, ez bizonyos szempontból nem tűnik túl praktikusnak, de így az alumínium keretbe foglalt akkumulátor könnyen rögzíthető és cserélhető is. Hogy ne borítsa meg túlságosan az autó egyensúlyát és szerkezetét a közel 420 kilogrammos csomag, ezért a 384 cellából álló és együttesen 73 kWh-s lítiumion akkumulátort négy egységre bontották, így még a motortérbe is jutott belőle.

Nem céltalan átalakítás ez a Mopartól, hiszen az ilyen átalakításokhoz külön kapható belsőégésű motorokhoz hasonlóan ez az elektromos hajtás is megvásárolható lesz, hogy több hasonló restomod születhessen. Ha valaki megunta a rotyogó V8-ast (ami lehetetlennek tűnik), akkor csendben is élvezheti tovább az öreg izomautóját.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos Speedstert épített a Porsche egy 30 éves 911-esből

1995-ben kettő 993-as Speedster épült, a harmadikat pedig egy olasz tervezőnek készítették.

Újrahasznosított villanyautót épített a Kia

Régi Kia Pride-ból csináltak villanyautót, és imádnivaló lett.

Megidézi a hetvenes éveket ezzel a sportkupéval a Renault

A hátsókerék-hajtású sportkupé így, ahogy van, mehet is gyártásba.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés