Nyolchengeres motor és üzemanyagtank helyett villanymotor és akkumulátor került ebbe az 1967-es Plymouth GTX-be. Ezzel az autóval mutatja meg a Mopar a Las Vegasban rendezett SEMA Show-n, hogy milyen készletet kínálnak azoknak, akik elektromos formában élveznék tovább az öreg amerikai autókat.
Amennyiben a tipikus amerikai izomautókról van szó, úgy a legtöbbeknek a Dodge Charger vagy éppen a Ford Mustang erősebb változatai ugranak be, pedig ennél jóval sokszínűbb volt a mezőny a hatvanas évek végén, amikor ez a Plymouth GTX is készült. Ezekből az autókból jellemzően rengeteg készült, ezért nem is számít akkora szentségtörésnek, hogy a Mopar elektromossá alakított egyet a sok GTX közül.
Klasszikus vonalak és modern részletek teszik izgalmassá az új technikával töltött Plymouth GTX-et.
Nagyszerűen áll neki a sötétkék fényezés és az elmaradhatatlan matt fekete dekoráció a szénszálas motorháztetőn, mely alatt már nem a 375 lovas 7,2 literes V8-as van, hanem az új Dodge Charger Daytonából származó elektromos hajtás van, a Hellcat kompresszorára emlékeztető töltőmodullal a tetején. Csövek és tartályok helyett azonban narancssárga kábelek futnak mindenfelé.
Karbon aerodinamikai elemek vannak rajta, LED-es menetfények világítanak a fényszórókban és 19 colos, bronz színű alufelnik vannak alatta. Az eredeti autóhoz képest hatalmas fejlődés, hogy mind a négy kerék mögött Wilwood tárcsafékek vannak, így nemcsak a negyedmérföldes távig tudja elrúgni magát a GTX, hanem meg is tud állni a végén.
Nem rejtették a padló alá, hanem feláldozták a csomagtartót az egyik akkumulátorért.
Bőröndök helyett akkumulátor van a csomagtérben, ez bizonyos szempontból nem tűnik túl praktikusnak, de így az alumínium keretbe foglalt akkumulátor könnyen rögzíthető és cserélhető is. Hogy ne borítsa meg túlságosan az autó egyensúlyát és szerkezetét a közel 420 kilogrammos csomag, ezért a 384 cellából álló és együttesen 73 kWh-s lítiumion akkumulátort négy egységre bontották, így még a motortérbe is jutott belőle.
Nem céltalan átalakítás ez a Mopartól, hiszen az ilyen átalakításokhoz külön kapható belsőégésű motorokhoz hasonlóan ez az elektromos hajtás is megvásárolható lesz, hogy több hasonló restomod születhessen. Ha valaki megunta a rotyogó V8-ast (ami lehetetlennek tűnik), akkor csendben is élvezheti tovább az öreg izomautóját.
Ez is érdekelhet: