Egészen apró, elektromos hajtása van és tulajdonképpen újrahasznosított a Pride EV, amivel a brit Kia ünnepli a vállalat nyolcvanadik évfordulóját.

Különös története van a Kia Pride-nak, melyet egy olyan kisautó, amit eredetileg a Mazda tervezett a vállalatot akkoriban birtokló Ford megbízásából. 1986 februárjában mutatták be Japánban, a következő évben pedig már Kia Pride néven is kapható volt a 3,5 méteres városi autó. Az egész világon árulták, mostanra pedig szinte észrevétlen és filléres közlekedési eszköz lett. Egészen addig, amíg nem csináltak belőle egy elektromos változatot.

Kazettás rádió, tekerős ablakok, ötfokozatú kézi váltó, és mindez egy elektromos autóban.

1996-ban egy még egy kék színű Kia Pride 1.3 LX volt, mely a brit importőr parkjában állt, majd kiadták a feladatot a Electrogenic-nek, hogy villanyautót faragjanak az éppen huszonnyolc éves kisautóból. A Hyundai-jal összebútorozott Kia most többek között irgalmatlanul erős villanyautót (EV6 GT) készít, de amikor nyolcvan éve, 1944-ben megalapították a Kyungsung Precision Industry-t, akkor még kerékpárok alkatrészeit gyártották.

Kipakolták az autóból az 1,3 literes, négyhengeres motort, melynek helyére egy 80 kW-os és 235 Nm nyomatékú villanymotor került. Ez továbbra is az ötfokozatú kézi váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Teljesítményben hatalmas az ugrás, hiszen eredetileg valamivel több mint 60 lóerőt és 118 Nm nyomatékot tudott a Kia Pride.

Zöld szegéllyel, makulátlan utastérrel és hófehér fényezéssel megújult a Kia Pride.

Korábban egy 37 literes tankba vezetett az üzemanyag betöltő nyílás, most egy töltőcsatlakozó van alatta, mely két 10 kWh-s akkumulátorhoz vezeti az energiát. Az egyik csomag a gépháztető alatt van, a másik pedig a csomagtér kissé megemelt padlója alatt. Type 2-es töltővel nagyjából hat óra alatt tölthető fel a Kia Pride EV, melynek hatótávja Eco módban 190 kilométer. Takarékos üzemmódban hasonlít leginkább egykori önmagára az autó, ezen a beállításon 60 lóerőre és 118 Nm nyomatékra lőtték be a hajtást.

870 kilogrammos súlyával a Kia Pride EV csak 20 kilogrammot hízott, a gyorsulási ideje azonban jelentősen fogyott. Az elektromos hajtással álló helyzetből 100-ra nagyjából 8 másodperc alatt gyorsul a Kia Pride.

Ez is érdekelhet:

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Aligha van tisztább autó a Renault Emblème-nél.

A Škoda jövője ezzel az elektromos autóval kezdődik

Az elsők közt néztük meg, és ki is próbáltuk a Škoda Enyaq kistestvérét, ami nem is annyira kicsi.

Elektromos sportkombit villantott az Audi, itt az A6 és S6 e-tron!

Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés