Mindennél fontosabb volt a formaterv és a hátsó utasok komfortja a Polestar 4 tervezésénél, ezért a szabadidő-autók térkínálatát ötvözték a kupék aerodinamikájával. Ennek áldozata lett a hátsó ablak, melyet kamerával és digitális visszapillantó tükörrel pótoltak.
Felfedezhető a rokonság, de a kínai Geely-hez tartozó svéd márka egyértelműen maga mögött hagyta volvós jegyeket a Polestar 4-essel. A legfontosabb azonban mégis a karakter, amihez elengedhetetlenek az olyan megosztó lépések, mint a hátsó ablak elhagyása.
Annyi egészen biztos, hogy a Polestar 4-et ez a hiányosság önmagában felrakja az autózás térképére.
Formatervével egyértelműen önálló a 4-es, mely emelt hasmagasságával és a műanyaggal kontúrozott kerékjárati ívekkel egyértelműen hozza a szabadidő-autókra jellemző kiállást, a tetővonala azonban a dizájnerek szerint a kupék jellemzője. A gyakorlatban sokkal inkább hasonlít a kompakt ötajtós modellekre, hiszen a tető épp a hátsó utasok fejtere miatt nem kezd hamar lejteni.
Több mint 4,8 méteres karosszériája 2,1 méter széles és bő 1,5 méter magas, a tengelytávját pedig egyetlen árva milliméter választja el a 3 métertől. A Polestar 4-es kifejezetten tágas autó, aminek lapos orra, az ajtóba simuló kilincsei és szárnyként funkcionáló hátsó lámpái vannak. Az autó hátulján keresztbefutó fénycsík azonnal felismerhetővé teszi a Polestar 4-et akár éjszakai is.
Elején a LED-es fényszórókon túl még a Polestar minimalista logója is szolidan világít.
Keret nélküli ablakain és a teljes tetőn végigfutó üvegfelület miatt világos a Polestar belseje, melyben a hátsó ülések dönthetőek, az állítható utastéri világítással pedig este is hangulatos. A hátsó ablakot a digitális visszapillantó tükör helyettesíti, melynek kamerája a tetőről néz hátrafelé, így a hagyományos tükörnél szélesebb látószöget mutat.
Minimálisra szorították az anyagok használatát, hogy újrahasznosításkor a lehető legkevesebb válogatást igényelje a Polestar. A beltérben újrahasznosított PET palackból készült textil és állatjóléti szempontból biztosított Nappa bőrkárpit található.
Padlószőnyegei újrahasznosított halászhálókat tartalmaznak, az ajtókárpitok pedig természetes szálból készült polipropilénből vannak.
Folyamatosan váltják fel az alacsony szén-dioxid kibocsátású anyagok a hagyományos megoldásokat, mindezt pedig megfelelő háttérrel biztosítja a Polstar, ezért átláthatóvá teszi az ellátási láncot és a jövőben az autók teljes életciklusára megadják a valódi szénlábnyomukat.
15,4 col átmérőjű érintőképernyője mögött Andriod rendszer fut, mely felhőn keresztül frissül és a Google autókhoz fejlesztett szoftvere fut rajta, ezt pedig Snapdragon Cockpit Platform szolgálja ki. A szórakozásról pedig az opciósan rendelhető 1400 wattos Harman Kardon audiorendszer gondoskodik.
544 lóerős csúcsváltozata 3,8 másodperces gyorsulásával a leggyorsabb Polestar.
Hatszáz kilométeres hatótávot ígér a 272 lóerős és 343 Nm nyomatékú, hátsókerék-hajtású változata, amit 102 kWh-s akkumulátorral szerelnek. Utóbbi kerül az 544 lóerős és 686 Nm nyomatékú Polestar 4-esbe is, ami 560 kilométert ígér egyetlen töltéssel (akár 200 kW-tal is tölthető). Összkerekes változatai a hatékonyság érdekében képesek leoldani az első villanymotorokat a hajtásról.
Teljes mértékig megújuló energiával üzemelő gyárban készülnek majd a Polestar 4-esek a kínai Hangzhou Bay-ben.
Ez is érdekelhet: