A Volvo sportmárkájából önállóvá lett Polestar most talált rá igazán a saját stílusára. A márka harmadik modellje egy stílusos és tágas crossover, egészen figyelemreméltó teljesítménnyel és hatótávval.
A Polestar eredetileg a legsportosabb Volvókat jelölte, majd a kínai Geely tulajdonában álló márka önállóvá vált. A dizájnja azonban csak fokozatosan függetlenedett, hiszen az első modellje, a plug-in hibrid Polestar 1 mintha egy Volvo-túrakocsi lett volna, és a tisztán elektromos hajtású Polestar 2-est sem nehéz összekeverni a Volvókkal.
A most bemutatott Polestar új fejezetet kezd a márka életében,
hiszen ez a szabadidő-autó teljesen szakít a volvós stílussal. A formás crossover persze le sem tagadhatná, hogy skandináv márka autója, az éles vonalú karosszéria minimalista, mégis barátságos utasteret rejt, egy kisebb és egy nagyobb, 14,5 colos képernyővel, Google-alapú fedélzeti rendszerrel.
Mivel az alapoktól elektromos autónak tervezték, ezért az ötüléses Polestar 3-nak nem csak a hátuljában van egy 484 literes csomagtere.
Ha szereted a töltőkábelt külön tartani, akkor nagyra értékelheted, hogy az autó orrában is van egy 32 literes rekesz.
Az is becsülendő, hogy az új Volvókhoz hasonlóan a Polestarban sincs állati eredetű bőrkárpit.
A 4,9 méter hosszú Polestar 3 egy vadonatúj platformra épül, ahol az első és a hátsó kerekeket is külön elektromotor hajtja.
A kombinált teljesítmény 489 lóerő, a maximum nyomaték 840 Nm, de rendelhető a Performance Pack is,
amivel 517 lóerőre nő a teljesítmény és 910 Nm-re a nyomaték, a nulláról százra gyorsulás ideje 5-ről 4,7 másodpercre csökken.
Nem is a gyorsulása a legérdekesebb, hanem a hatótávja, a padlóba ugyanis jókora akkumulátort építettek,
a 111 kilowattórából 107-et lehet kihasználni. A Polestar 3 ezzel 610 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, és még a Performance csomagos modellnek is 560 km a hatótávja. A töltés is gyorsan megy, akár 250 kilowattal, a 80 százalékos szinthez fél óra is elég.
A 210 km/órára képes Polestar 3 szériafelszereltége elég jó lesz, alapáron jár a légrugózás, a 360 fokos kamerarendszer, az elektromosan állítható ülések és az elektromos csomagtérajtó. Az új modellt Kínában és az USA-ban is gyártják majd, Európában pedig 89 900 eurót, azaz 39 millió forintnak megfelelő összeget kérnek majd érte 2023-tól.
Ez is érdekelhet: