Hibátlanul fényezett, csillogó krómokkal és makulátlan utastérrel felújított veteránból rengeteg van, de olyan autóból egyre kevesebb, mely közel hatvan évet vészelt át kizárólag mechanikai karbantartásokkal. Ez a sárga Porsche 911-es viszont éppen ilyen.
1963 őszén mutatta be a Porsche a legújabb sportautóját, mely minden tekintetben túlszárnyalta az eddigi 356-ost. Az eredetileg 901-esnek nevezett típus nagyobb és kényelmesebb lett, egyúttal erősebb és drágább is, ami miatt a vállalatnak is voltak kétségei a későbbi 911-essel kapcsolatban. A mostanra ikonikussá váló számsort a Peugeot miatt kapta a Porsche sportautója, a francia gyártó ugyanis levédette a nullás közepű típusneveket.
1965. szeptember 2-án szállították a kaliforniai Buena Park egyik kereskedésébe a Bahama sárga Porsche 911-est.
Első tulajdonosa a nagyszerű árnyalat mellett színezett üvegekkel, Porsche logós dísztárcsákkal és Webasto fűtéssel, valamint Blaupunkt rádióval és hangszórókkal rendelte az autót. 1965-ben még annyira újdonságnak számított a 911-es, hogy a korábbi 356-os gyártásával is csak ekkoriban álltak le. Hogy ne érintse annyira érzékenyen a fogyasztókat az áremelés, ezért bevezették a 912-es modellt, vagyis a megfizethető áron kínált, négyhengeres bokszermotorral szerelt 911-et.
Hiába volt tágasabb és nagyobb tengelytávú (2,2 méter) a 911-es, a hátsó ülések még ebben is sokkal inkább használhatóak tárolásra, mint utazásra. A fekete színű, perforált kárpittal borított ülésekkel szemben fabetétes műszerfal van, a szintén fa karimájú kormány mögött pedig ötórás műszeregység.
2,0 literes, hathengeres bokszermotorja 130 lóerőt ad le 6100-as fordulaton és 175 Nm nyomatéka van.
Ez ma nem hangzik valami vérfagyasztóan, de a 911-es Porsche akkoriban nagyjából 1 tonnát nyomott (ma a könnyű 911 Carrera T is 1470 kg), szóval a 60-as évek szintjén bőven volt dinamizmus a farmotoros sportautóban. A sárga autóban már nem az eredeti Solex karburátorok vannak (de felújítatlan állapotban még mindig megvannak), hanem Weber-t szereltek bele.
Harminc éven át állt egy száraz raktárban, ezért a karosszéria tényleg csak az idők nyomát viseli magán, a hajtáslánc pedig egy negyvenezer eurós szerviz után tökéletesen üzemel. Az autóhoz jár az eredeti szerszámkészlet, az emelője és a kézikönyve is. Aki tökéletes veterán 911-est szeretne, az nem lesz boldog vele, ennek az autónak az eredetisége és a patinája adja az igazi értékét.
Ez is érdekelhet: