A Porschénél ezúttal egy használt 911-esből építettek egyetlen példányban létező különkiadást: a GT3 motorjával szerelt 911 Classic Club Coupé a kilencvenes évekbeli széria stílusát eleveníti fel modern formában.

Project Grey néven fejlesztette legújabb sportautóját a Porsche, utalva a Project Gold nevére, amikor 2018-ben az eredeti alkatrészek felhasználásával építettek egy klasszikus stílusú, mégis vadonatúj 911 Turbót, amit a zuffenhauseni Porsche Manufaktur központjában mi is megnéztünk közelről. A mostani projekt a márka új Sonderwunsch programját népszerűsíti, aminek keretében szinte bármilyen sportautóálmot valóra váltanak.

Az álom alapját ezúttal egy használt 911-es adta a méltatlanul mellőzött 996-os szériából,

amivel léghűtésesről vízhűtéses motorokra váltott a Porsche. Az 1998-ban gyártott, eredetileg fekete autó egy kereskedésben árválkodott, majd a Porsche központjába szállították, hogy kezdetét vegye az egyedi különkiadás két és fél évig tartó építése. A munka során teljesen lecsupaszították a 911-est, hogy egy soha nem létező változatot készítsenek belőle.

A 911 Classic Club Coupéhoz az inspirációt egy 2009-ben bemutatott széria, a 911 Sport Classic adta,

arról származik a régi idők versenyautóit idéző dupla buboréktető, a halványkék színű fényezés a hosszában futó versenycsíkokkal, valamint a hetvenes évekbeli 911 Carrera RS-t idéző kacsafarok-légterelő. A 18 colos kerekeket az ikonikus Fuchs felnik mintájára alkották újra, a belső térben pepita kárpit idézi meg a kilencvenes éveket.

A műszaki tartalom sem maradt változatlan, a 911 Classic Club Coupé a korabeli 911 GT3-ból származó motort kapja,

a 3,6 literes, hathengeres szívó bokszer kezdetben 360, majd 381 lóerőre volt képes. A Porsche komolyan vette a fejlesztés feladatát, az egyedi hajtáslánc és az extra légterelők miatt szélcsatornában, valamint a saját szélcsatornája és tesztpályája mellett az olaszországi Nardò körpályáján is tesztelt egy prototípust, amit aztán szétszereltek.

Nem véletlenül szedték szét a fejlesztéshez használt prototípust, a 911 Classic Club Coupé ugyanis szándékosan egyetlen példányban készült, a márka legnagyobb klubja, a Porsche Club of America számára. Ez a fantasztikus 911-es akár mindennap használható modern klasszikus lenne, de a klub eseményeinek sztárja lesz belőle. A Porsche Sonderwunsch programjával azonban bárki építtethet magának hasonlót, akinek korlátlan a bankszámlája.

Ez is érdekelhet:

A legdurvább léghűtéses Porsche 911 a GT2 Evo

Két alig használt példányt mutatunk a 11-ből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés