A Porsche nemrég mutatta be az ikonikus sportautójának offroad-változatát, aminek logikusan 911 Safari lett volna a neve, de ezt jogi okokból nem használhatták, ezért végül 911 Dakar néven mutatták be.

Már a hetvenes években épített offroad-változatot a 911-esből a Porsche, amivel részt vettek a Szafari-ralin, de még ismertebb volt a 911 SC-ből készült megemelt, összkerékhajtású versenyautó, amivel René Metge és Dominique Lemoyne megnyerte a Párizs-Dakar-ralit 1984-ben, ekkor a két másik gyári Porsche is célba ért.

Nem véletlen az sem, hogy 911 Vision Safari néven álmodtak meg egy offroad-stílusú prototípust még 2012-ben, és mint Thomas Krickelberg, a 911 Dakar fejlesztésének vezetője egy interjúban elmondta,

a gyártásba kerülő modellnek eredetileg 911 Safari lett volna a neve, a bejegyzése során azonban nem várt akadályba ütköztek.

A Safari nevet ugyanis autóra csak az indiai Tata Motors használhatja Európában.

Bár az európai piacról már jó ideje kivonultak, a Safari név jogai náluk maradtak, és a Porsche szerint nem hajlottak a tárgyalásra. A Dakar név sem volt szabad, de sikerült megegyezniük a terepralit szervező társasággal, így végül méltó nevet kaphatott az utóbbi idők legérdekesebb 911-ese.

A Tata Safari 1998-ban, amikor még kapható volt Európában is
Jelenleg így néz ki a Tata Safari, amit csak Indiában forgalmaznak, de Európában is fenntartják a nevét

Ez is érdekelhet:

Legendás versenyautókat idéznek ezek a 911-esek

Visszaköszönnek a 70-es évek tereprali versenyei.

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

Hihetetlen összegért ment el a Párizs–Dakar-ralit megjárt Porsche 959

A valaha készült hét példány egyikét árverezték el.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában