A Porsche nemrég mutatta be az ikonikus sportautójának offroad-változatát, aminek logikusan 911 Safari lett volna a neve, de ezt jogi okokból nem használhatták, ezért végül 911 Dakar néven mutatták be.
Már a hetvenes években épített offroad-változatot a 911-esből a Porsche, amivel részt vettek a Szafari-ralin, de még ismertebb volt a 911 SC-ből készült megemelt, összkerékhajtású versenyautó, amivel René Metge és Dominique Lemoyne megnyerte a Párizs-Dakar-ralit 1984-ben, ekkor a két másik gyári Porsche is célba ért.
Nem véletlen az sem, hogy 911 Vision Safari néven álmodtak meg egy offroad-stílusú prototípust még 2012-ben, és mint Thomas Krickelberg, a 911 Dakar fejlesztésének vezetője egy interjúban elmondta,
a gyártásba kerülő modellnek eredetileg 911 Safari lett volna a neve, a bejegyzése során azonban nem várt akadályba ütköztek.
A Safari nevet ugyanis autóra csak az indiai Tata Motors használhatja Európában.
Bár az európai piacról már jó ideje kivonultak, a Safari név jogai náluk maradtak, és a Porsche szerint nem hajlottak a tárgyalásra. A Dakar név sem volt szabad, de sikerült megegyezniük a terepralit szervező társasággal, így végül méltó nevet kaphatott az utóbbi idők legérdekesebb 911-ese.
Ez is érdekelhet: