Németországban jól csengő név az Essmann Elektro, mely elektromos berendezésekkel, napelemekkel és más fotovoltaikus rendszerekkel foglalkozik. Michael Essmann már a kilencvenes évek elején is remekül építette vállalkozását, ezért büszkén fényeztette élénk zöld színre a Porsche 911 Carrera RS-ét. Mostantól pedig bárki választhatja ezt a szín autójához.

1992-ben a híres 964-es Carrera RS-ét fényeztette az Essmann Elektro zöld színére Michael Essmann, aki aztán egy 997-es 911 GT3 RS 4.0-t, és legutóbb az új 911 GT3 Touringját is a szívéhez legközelebb álló zöldben kérte. A márka iránti szeretete még ennél is korábbról indul, az első Porschéjét 1978-ban vásárolta, felelős vezetőként pedig dinamikus vezetéstechnikai tréningre is elment a 911 SC-vel. Fiai a vállalat színeibe öltöztetett versenyautókkal indulnak a Porsche Sports Cup eseményein.

Essmann hűségét azzal díjazta a Porsche, hogy ezt a színt Essmann green-nek nevezték el, és mostantól bárki megrendelheti autójához.

Néhány árnyalat évtizedek óta a kínálatban van, mások pedig időnként felbukkannak, de ezek közül is vannak olyanok, amiknek különleges történetük van. Híres versenyautóra emlékeztetnek vagy egy egész korszakra, esetleg támogató szponzorra a motorsport világából. Ezekhez a történetekhez csatlakozik az Essmann Elektro zöldje.

Michael Essmann egyedi belsőt is választott a Porsche 911 GT3 Touringhoz, mely a 964-esét idézi. Az ülések közepe palaszürke és kréta árnyalatokból képez átmenetet, a fejtámlákba pedig piros cérnával varrták a Touring-logót.

Teljesen új festékkeverő gépet helyzetek üzembe a zuffenhauseni gyárban, ahol a specialisták temérdek összetevőt kevernek ki, milligrammra kimérve, hogy a megfelelő árnyalat jelenjen meg az autón. Az Essmann zöld önmagában több mint száz összetevőből áll.

Két festéktartóra osztották a színt, az egyik a karosszériára, a másik a kiegészítő alkatrészekre van.

Nagyrészt alumíniumra fényeznek, de a műanyag és szénszálas vagy üvegszálas kompozit elemek teljesen máshogy veszik fel a festéket, ezért más összetevőket vagy technikákat kell alkalmazni, hogy ennek ellenére egységes legyen az autó színe.

Ez is érdekelhet:

Nincs túlzás, csak a lényeg – Porsche 911 Carrera T

Nem ez a leggyorsabb vagy a legerősebb 911-es, de a Carrera T mindig az egyik legigazibb Porsche.

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Részleteket villantott új elektromos autójáról a Kia

Ferrarival győzött a 19 éves magyar autóversenyző

Pazar sportkabrió a Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

További cikkeink a témában