Szaténfekete magnézium felniken gurul, fehér fényezésén zöld mintázat van, a Porsche 911 GT3 RS oldalán pedig a 29-es rajtszám figyel. Éppen úgy, mint azon a 917-esen, mely először aratott diadalt versenyen.
Megbízható és gyors versenyzőnek találták a svájci Joseph Siffertet, aki alig bírta futamok nélkül, a motorsport iránti szenvedélyét jól mutatja az is, hogy tizenegy év alatt közel háromszáz versenyen állt rajthoz. Nem volt ritka jelenség, hogy egy hétvége alatt több futamon is indult. 1969. augusztus 10-én Joseph Siffert és Kurt Ahrens megnyerte az első nemzetközi 1000 kilométeres versenyt a Zeltweg melletti Österreichringen. A mindenki előtt befutó versenyautó egy fehér és zöld színű 917-es Porsche volt, rajta a huszonkilences rajtszámmal. Erre a pillanatra néz vissza ez a Porsche 911 GT3 RS, aminek minden részlete a múltba visz.
Ellentétben a híresen nehezen vezethető 917-essel a modern autóépítés csúcsának tekinthető 911 GT3 RS a fejlett menetstabilizáló elektronikával és az aktív aerodinamikai elemekkel olyan éles és tökéletes sportautó, amire minden vezetni szerető benzinvérű vágyakozik. Őrületes a 9000-ig forgó 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotor, mely 525 lóerős és 465 Nm nyomatéka van, ezzel az 1450 kilogrammos sportautó 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 296 km/óra a végsebessége.
Retró Shell és Bosch logó jelenik meg az autón, az ajtók alján pedig a klasszikus Porsche felirat olvasható, de még a központi anyás felniken is ott van a 917-es sziluettje. Ezekből az apróságokból látszik, hogy a Porsche egyedi építésekkel foglalkozó részlege milyen elképesztő odafigyeléssel tervezte meg a részleteket.
Ez is érdekelhet: