Első pillantásra furcsán néz ki a 911 GT3 a Subaru jellegzetes kék-arany színeiben, pedig nem véletlenül kapta ezt a mintát a Porsche, a sportkocsit ugyanis egy WRX STI motorja hajtja.

Nem először építenek Subaru-motort egy Porschébe, de ez a 911 GT3 STI az eddigi legalaposabb munka közülük. A japán olajcég Eneos megbízásából készítette az amerikai DevSpeed Motorsports, az alapokat egy 2007-ben gyártott, de karambolos 911 GT3 adta, aminek a hajtáslánca egyébként is mehetett volna a kukába.

A hathengeres bokszer helyére nagyobb munka volt beépíteni a Subaru négyhengeresét, mint gondolnánk.

Az autóéhoz hasonló évjáratú WRX STI-ből származó 2,5 literes bokszer sem maradt gyári, nagyobb turbóval, új töltőlevegő-hűtővel és befecskendezővel, egyedi kipufogórendszerrel 550 lóerőt hoztak ki belőle.

A hajtáslánc további érdekessége, hogy a 911 GT3 STI nem összkerekes,

a motor a Subaru hatfokozatú kézi váltóján keresztül kizárólag a hátsó kerekeket hajtja.

A teljesítménye nagyobb a 911 GT3 eredeti 415 lóerőjénél, ezért a 911 Cup futóműve került alá, és bár megtartották a széria fékeket, de a 911 GT3 R stílusában kiszélesített karosszéria alá bukókeret is került.

Szentségtörésnek tűnhet az STI motorja, pedig ezzel még 80 kilogrammal könnyebb is lett a 911 GT3,

amit stílusosan a Subaru jellegzetes kék színére fényeztek le, arany mintával, amihez tökéletes választás a 19 colos Rotiform kerékszett. Az Eneos rendhagyó Porschbaruját az idei Las Vegas-i SEMA tuningshow-n lehet megcsodálni.

Ez is érdekelhet:

A legelső Carrera RS-t idézi ez a Porsche 911 GT3 RS

Az ötvenéves ősének színeit kapta meg a legújabb GT3 RS.

Még kiélezettebb pályagép lett az új Porsche 911 GT3 RS

Bemutatta a Porsche a legextrémebb 911-est, ami még közútra mehet.

A Subaru felhagyott az új WRX STI fejlesztésével

Az okát alighanem ki is találtad.

És ezt olvastad már?
Kinek szólnak a budapesti Tier-rollerek?
További cikkeink a témában