Első pillantásra furcsán néz ki a 911 GT3 a Subaru jellegzetes kék-arany színeiben, pedig nem véletlenül kapta ezt a mintát a Porsche, a sportkocsit ugyanis egy WRX STI motorja hajtja.
Nem először építenek Subaru-motort egy Porschébe, de ez a 911 GT3 STI az eddigi legalaposabb munka közülük. A japán olajcég Eneos megbízásából készítette az amerikai DevSpeed Motorsports, az alapokat egy 2007-ben gyártott, de karambolos 911 GT3 adta, aminek a hajtáslánca egyébként is mehetett volna a kukába.
A hathengeres bokszer helyére nagyobb munka volt beépíteni a Subaru négyhengeresét, mint gondolnánk.
Az autóéhoz hasonló évjáratú WRX STI-ből származó 2,5 literes bokszer sem maradt gyári, nagyobb turbóval, új töltőlevegő-hűtővel és befecskendezővel, egyedi kipufogórendszerrel 550 lóerőt hoztak ki belőle.
A hajtáslánc további érdekessége, hogy a 911 GT3 STI nem összkerekes,
a motor a Subaru hatfokozatú kézi váltóján keresztül kizárólag a hátsó kerekeket hajtja.
A teljesítménye nagyobb a 911 GT3 eredeti 415 lóerőjénél, ezért a 911 Cup futóműve került alá, és bár megtartották a széria fékeket, de a 911 GT3 R stílusában kiszélesített karosszéria alá bukókeret is került.
Szentségtörésnek tűnhet az STI motorja, pedig ezzel még 80 kilogrammal könnyebb is lett a 911 GT3,
amit stílusosan a Subaru jellegzetes kék színére fényeztek le, arany mintával, amihez tökéletes választás a 19 colos Rotiform kerékszett. Az Eneos rendhagyó Porschbaruját az idei Las Vegas-i SEMA tuningshow-n lehet megcsodálni.
Ez is érdekelhet: