A Bad Boys első része még ismertebbé tette a kilencvenes évekre egyébként is álomautónak számító 911 Turbót, és annak feketéje helyett most egy ametisztlila példányt mutatunk, ami – ha lehet – még kívánatosabb.
1990-ben jelent meg a 911 Turbo új generációja a 964-es széria alapján, de a Porschének nem volt ideje turbósítani a 3,6 literes hathengeres motort, ezért az elődjéből származó 3,3 literest szerelte bele. A motort persze átdolgozták, hogy simábban járjon, jobb legyen a teljesítményleadása, és ezen kívül erősebb is legyen: 320 lóerőre volt képes.
A 3,6 literes motorral szerelt 911 Turbo csak 1993-ban jött ki, 360 lóerős teljesítményével a százra gyorsulás ideje négy másodpercre olvadt, a végsebessége 275-ről 289 km/órára nőtt, amivel igazi álomautónak számított a kilencvenes években.
A vonzerejét még inkább növelte, hogy egy ’94-es fekete példánya szerepelt a Bad Boys első részében.
A képeken látható 911 Turbo is a nagyobb motoros második szériából való, ami eleve ritkább,
hiszen kevesebb, mint 1500 példány készült belőle, alig fele az első sorozatnak. Még különlegesebb az egyedi ametisztmetál fényezésétől, amihez szürke bőrkárpitot rendeltek. A kacsafarok-légterelővel sokak számára ez a legigazibb igazi Porsche.
A kitűnő állapotát egyrészt annak köszönheti, hogy még csak 33 ezer kilométert futott, másrészt az előző tulajdonosa gondos felújításnak vetette alá. Szárazjéggel tisztították meg a karosszériát, újszerű állapotba hozták az utasteret, és kikárpitozták az elülső csomagtartót. A klímán és a napfénytetőn kívül klasszikus kinézetű modern infotainment is került bele.
A 911 Turbo ezen változatánál már csak a 385 lóerős Turbo S a ritkább, amiből búcsúszériaként 90 darabot szereltek össze az Exclusive Manufaktur műhelyében. De már egy ehhez hasonló, jó állapotú 911 Turbo is méregdrága, a Bring a trailer aukcióján például 275 ezer dollár, azaz
százmillió forintnak megfelelő összeg felett jár az ametisztlila példány ára is.
Ez is érdekelhet: