Nem mintha a hetvenes évek derekán bemutatott eredeti 911 Turbo ne lenne elég izgalmas, de egy angol műhelyben most a Porsche nyolcvanas évekbeli Formula–1-es motorjával alkotnak elképesztő gépet belőle.
A Porsche eredetileg a versenyautója engedélyeztetéséhez készítette el a 911 Turbo utcai változatát, de a típus annyira népszerű lett, hogy azóta is elválaszthatatlan része a kínálatnak. Az első széria háromliteres motorja 260 lóerőt tudott, és már az is soknak számított akkoriban, hát még a később megjelent 330 lóerős változat, ami öt másodperc alatt gyorsult százra.
Most egy ennél is elképesztőbb 911 Turbo készül, amit az eredeti hathengeres bokszer helyett ugyanazzal az 1,5 literes biturbó V6-os Porsche-TAG motorral szerelnek, mint amivel a McLaren csapata versenyzett a Formula–1-ben a nyolcvanas években, és olyan pilóták arattak vele sorozatban győzelmeket, mint Alain Prost és Niki Lauda.
Az első F1-motoros 911 Turbo
A Porsche által fejlesztett, de a luxemburgi Techniques d'Avant Garde által finanszírozott motor a TAG nevet kapta, és a versenyeken 750 és 1000 lóerő között teljesített. A McLaren pedig éppen egy 911 Turbót használt a motor teszteléséhez, amit a Ruf kerekeivel szerelt fel, magasabb hátsó légterelője alatt egy pár új intercoolerrel látták el az F1-es erőforrást.
A Lanzante műhelyében nem először készül olyan 911 Turbo, amit a Porsche F1-es motorjával dobnak fel.
A cégnél ebből a célból 11 eredeti F1-es motort vásároltak a McLarentől, és most ebből használnak el újabb hármat. De persze előtte alaposan átdolgozzák a motort a Cosworth műhelyében, új dugattyúkkal, hajtókarokkal, szelepekkel látják el. Két új turbót is fejlesztettek hozzá titániumból, amivel összesen 8 kilogrammot spórolnak.
Még többet takarítanak meg azzal, hogy a karosszériaelemeket szénszálas anyagból formálják újra, ezzel a Lanzante-féle 911 Turbo csak 920 kilogrammot nyom. A teljesítménye pedig meghaladja a 625 lóerőt, a 993-as szériából származó hatfokozatú váltóval
320 km/órát is eléri a végsebessége, a karbonkerámia fékekkel pedig a megállás sem lesz gond.
Nem gondolják túl a belső teret sem, csak két Recaro kagylóülés, versenyövek és velúrral borított kormánykerék található a lecsupaszított kabinban, ezért semmi sem áll útjába a 10 ezerig forgatható F1-es motor hangjának. A Lanzante összesen három példányt épít belőle, és ezek egyikét már idén nyáron láthatjuk majd süvíteni Goodwoodban.
Ez is érdekelhet: