![](https://player.hu/uploads/2024/06/porsche-911-turbo-lanzante-head-1024x768.jpg)
Nem mintha a hetvenes évek derekán bemutatott eredeti 911 Turbo ne lenne elég izgalmas, de egy angol műhelyben most a Porsche nyolcvanas évekbeli Formula–1-es motorjával alkotnak elképesztő gépet belőle.
A Porsche eredetileg a versenyautója engedélyeztetéséhez készítette el a 911 Turbo utcai változatát, de a típus annyira népszerű lett, hogy azóta is elválaszthatatlan része a kínálatnak. Az első széria háromliteres motorja 260 lóerőt tudott, és már az is soknak számított akkoriban, hát még a később megjelent 330 lóerős változat, ami öt másodperc alatt gyorsult százra.
![](https://player.hu/uploads/2024/06/porsche-911-turbo-2-1024x614.jpg)
Most egy ennél is elképesztőbb 911 Turbo készül, amit az eredeti hathengeres bokszer helyett ugyanazzal az 1,5 literes biturbó V6-os Porsche-TAG motorral szerelnek, mint amivel a McLaren csapata versenyzett a Formula–1-ben a nyolcvanas években, és olyan pilóták arattak vele sorozatban győzelmeket, mint Alain Prost és Niki Lauda.
Az első F1-motoros 911 Turbo
A Porsche által fejlesztett, de a luxemburgi Techniques d'Avant Garde által finanszírozott motor a TAG nevet kapta, és a versenyeken 750 és 1000 lóerő között teljesített. A McLaren pedig éppen egy 911 Turbót használt a motor teszteléséhez, amit a Ruf kerekeivel szerelt fel, magasabb hátsó légterelője alatt egy pár új intercoolerrel látták el az F1-es erőforrást.
A Lanzante műhelyében nem először készül olyan 911 Turbo, amit a Porsche F1-es motorjával dobnak fel.
A cégnél ebből a célból 11 eredeti F1-es motort vásároltak a McLarentől, és most ebből használnak el újabb hármat. De persze előtte alaposan átdolgozzák a motort a Cosworth műhelyében, új dugattyúkkal, hajtókarokkal, szelepekkel látják el. Két új turbót is fejlesztettek hozzá titániumból, amivel összesen 8 kilogrammot spórolnak.
Még többet takarítanak meg azzal, hogy a karosszériaelemeket szénszálas anyagból formálják újra, ezzel a Lanzante-féle 911 Turbo csak 920 kilogrammot nyom. A teljesítménye pedig meghaladja a 625 lóerőt, a 993-as szériából származó hatfokozatú váltóval
320 km/órát is eléri a végsebessége, a karbonkerámia fékekkel pedig a megállás sem lesz gond.
Nem gondolják túl a belső teret sem, csak két Recaro kagylóülés, versenyövek és velúrral borított kormánykerék található a lecsupaszított kabinban, ezért semmi sem áll útjába a 10 ezerig forgatható F1-es motor hangjának. A Lanzante összesen három példányt épít belőle, és ezek egyikét már idén nyáron láthatjuk majd süvíteni Goodwoodban.
Ez is érdekelhet: