A Nissan egyik legendás típusa a Skyline GT-R, és a sikerében egy kis szerepe van a Porschének is, ugyanis a japán mérnökök a 959-est tanulmányozták a saját összkerékhajtásuk kifejlesztéséhez. Az ehhez használt Porsche most eladósorba került.

A nyolcvanas évek egyik legelképesztőbb szupersportautója a Porsche 959, ami még évtizedekkel később is mércének számít, a saját korszakának meghatározó álomautója volt, és egyben őrületes ritkaság, hiszen csak alig több mint háromszáz példány készült belőle. Az egyiket pedig egészen más célra használták, mint amire a Porsche eredetileg szánta.

A képeken látható 959-es első tulajdonosa a Nissan Motor Company volt, és azért vásárolták meg, hogy alaposan szemügyre vegyék a mérnökök a Porsche kifinomult összkerékhajtási rendszerét. A Nissan először közvetlenül a Porsche AG-től rendelte meg az autót, de miután a megrendelést visszautasították, egy belga kereskedésen keresztül szerezték be a 959-est.

Japánban aztán alaposan szétszedték a Porschét, és a hajtásláncával szerzett tapasztalatok is hozzájárultak ahhoz, hogy a Skyline GT-R összkerékhajtása annyira jól sikerüt.

A Nissannál sosem helyezték forgalomba az autót, a 959-es szigorúan kutatási-fejlesztési célokat szolgált, majd a projekt befejeztével eladták az egyik mérnöküknek az autót, aki gondosan megőrizte.

Csak nemrég került az Egyesült Államokba a 959-es, amit 2019-ben az erre a típusra is szakosodott Canepa műhelyébe vittek, hogy alaposan felújítsák. A karosszéria színét a Porsche korabeli kínálatából választott tölgyfazöldre cserélték, a 18 colos kerekeket fegyverszürkére festették, míg a belső teret dohánybarna bőrrel és szövettel kárpitozták.

2,8 literes hathengeres motorjának teljesítményét csaknem megduplázták, már több mint 800 lóerőre képes, amivel ez a 959-es 2,5 másodperc alatt eléri a százas tempót, és 370 km/órával száguldhat. A felújítása 950 ezer dollárba került, és mivel még kétezer kilométert sem futott, ezért a közelgő aukción 3,5 millió dollárra becsülik az árát, ami 1,25 milliárd forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Sosem került gyártásba az Audi-motoros Porsche 969

A biturbó V8-as motorral a 911 Turbo utódja lett volna.

Szinte új lesz a Nismo műhelyében felújított Skyline GT-R

Mintha újra legyártanák az ikonikus sportautót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés