Limitált darabszámával és 222 ezer eurós árával a Porsche 911 Dakar sokkal inkább egy különleges gyűjtői darab, mint valóban terepen is használható sportautó, de nem kell lemondani a sárban csapatós 911-ről annak sem, akinek csak nagyjából 111 ezer eurója van erre a mókára.

Hetvenötödik születésnapját ünnepli 2023-ban a Porsche, melynek mostanra nem a sportautó a legkelendőbb modellje, de a farmotoros 911-es továbbra is a márka meghatározó része, mindennek az alapja, az örök legenda. A sportautók általában utcán vagy versenypályán mászkálnak, de a Porsche különböző terepralikon is bevetette a 911-est. Ennek az örökségnek nyomán készült el a borzalmasan drága és elképesztően ritkának ígérkező 911 Dakar.

Aki viszont tényleg szeretne szórakozni, annak elég elkölteni a 911 Dakar árának felét egy ilyen Safari stílusban átépített 993-asra.

1994-ben jelent meg a Porsche 911 utolsó léghűtéses motorral szerelt generációja, ami után már tényleg nekiálltak új alapokra helyezni a farmotoros sportautót és a vállalat komplett gyártását. Eredetileg kék színben gurult ki a gyárból ez a 911 Carrera 1997-ben, melyet a megemeltek és olívazöld fóliába csomagoltak. Láthatóan elég komolyan gondolták a Safari 911-est, mert a futóművön túl a lökhárítókat is megvágták, az alsó részt pedig csövekkel és védőlemezzel egészítették ki elöl és hátul is.

Ennél azért jóval több változtatás történt az autón, hiszen a Braid felnik és a Yokohama Geolander terepgumik mögötti állítható felfüggesztést a BBI Autosport készítette. A terepre beállított futóművel együtt új fékek kerültek a 993-as alá. A motor maradt a Carrera 3,6 literes, hathengeres bokszere több mint 280 lóerővel.

Utasterébe bukócső került és pepita mintás kárpittal elegánsabbá tett Recaro kagylóülések.

Háromküllős Sparco kormányán sárga középjelző figyel, a karimáját a műszerfallal együtt alcantarával kárpitozták. Az ötórás műszercsoportba VDO órákat szereltek, a hatfokozatú kézi váltó gyönyörű fa gombja mellett kontrasztosan mutat a hidrós kézifék ágaskodó karja a középkonzol előtt.

Megtartották a kiemelkedő hátsó szárnyat, a tetőablakot és a gyári lámpamosókat is, így tényleg nem veszett el funkció a 993-asból, ami tökéletes alkalmas lett arra, hogy felszabadultan lehessen vele csapatni a murván.

Ez is érdekelhet:

Életmentő szentségtörés volt a 996-os Porsche 911

Majdnem mindent felrúgott a 996-os, ami a Porsche 911-est legendássá tette, de a vállalat megmentése volt a cél.

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

A Porsche krémje a Hungaroringen

Porsche 911 Turbo, GT3, 718 GT4 RS – mind megvolt egyetlen napon, a Hungaroringen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés