Komolyan vette a Porsche az átállást, ezért a legnépszerűbb autójuk már kizárólag elektromos hajtással elérhető. Most befutott az új Macan alapváltozata és a Macan 4S, mely Offroad csomagot hozott.
Magasra tette a lécet a Porsche azzal, hogy elsőként a csúcsmodelleket mutatta be, most azonban itt a Macan hátsókerekes alapmodellje és a kétmotoros, de visszafogottabb teljesítményű Macan 4S. Az újabb változatok érkezésével frissítették a színválasztékot és Offroad csomag is elérhető a Porsche villanyos szabadidő-autójához.
360 lóerővel a Porsche Macan alapmodellje sem gyenge, a 100 kWh-s akkumulátorból pedig akár több mint 640 kilométert is ki lehet autózni.
Kizárólag a hátsó kerekeket hajtja a Macan egyetlen villanymotorja, mely alapból 340 lóerős és 563 Nm nyomatéka van (az overboost funkcióval további 20 lóerőt szabadít fel a rendszer). Ezzel a több mint 2,2 tonnás Porsche Macan 5,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 220 km/óra a végsebessége.
Nem ez a leggyorsabb Porsche, viszont a 270 kW-os DC töltéssel akár 21 perc is elég ahhoz, hogy tízről nyolcvan százalékra töltődjön az akkumulátor. A gyári adatok szerint a Macan hatótávja 644 kilométer, de városi körülmények között akár közel 840-et is elmegy egy feltöltéssel.
4,1 másodperces sprintjével a Macan 4S épp olyan fürge, mint a Porsche 911 Carrera.
Nem kérdés, hogy a kettő közül a 394 lóerős bokszermotorral szerelt sportautó az izgalmasabb, viszont most a Macan 4S a lényeg. Ebben már két villanymotor van, melyek mindent bevetve 516 lóerős rendszerteljesítményt dobnak össze, a csúcsnyomaték pedig 820 Nm. Ennek a változatnak már 240 km/óra a végsebessége, a hatótávja pedig alulról karcolja a 610 kilométert.
Újdonság az Offroad csomag, aminek átdolgozott lökhárítója 17,4 fokos első terepszöget enged a légrugó legmagasabb állásában, a hasmagasság pedig 195 milliméteresre nő (+10 mm), tehát ezzel a változattal kicsit gondtalanabbul lehet eljutni a szőlőbirtok távolabbi pontjaira.
Ez is érdekelhet: