A Taycan és Taycan Cross Turismo után a sportautók között is elektromos hajtásra válthat a Porsche, ezt jelezheti a müncheni autószalonon bemutatott, több mint ezer lóerős Mission R tanulmányautó.
A Porsche neve egyet jelent az autósporttal, ezért nem meglepő, hogy az elektromos autók korában is építenek majd pályagépeket. A márka legújabb tanulmányautója, a müncheni autószalonon leleplezett Mission R azonban nem csak az autóversenyzőknek lehet érdekes, a 718 Boxster és Cayman utódját is megelőlegezheti.
4,33 méteres hosszával a Mission R csak néhány centiméterrel rövidebb, mint a jelenlegi 718 Cayman,
de 1,99 méteres szélessége és 1,19 méteres magassága jóval szélesebb és alacsonyabb nála. A Taycanról ismerős fényszórók és a 911-esen látott hátsó fénycsík láttán nem nehéz elképzelni, hogy hasonló formát ölt majd a Porsche belépő sportautójának utódja.
A Mission R persze minden, csak nem belépőmodell, hiszen a négy kerekét hajtó két elektromotor kombinált teljesítménye meghaladja az ezer lóerőt.
Az egészen pontosan 1088 lóerővel 2,5 másodperc alatt gyorsul százra és 300 km/órával is száguldhat. A versenyekre szánt Race módban sem kevés, 680 lóerőre képes az elektromos Porsche.
A 80 kilowattórás akkumulátort teljesen feltöltve a gyáriak szerint 30 percig lehet maximumon hajtani a versenyautót,
és mivel a pálya mellett nincs idő várakozni a töltésre, a 900 voltos nagyfeszültségű akkumulátor egyenáramon elképesztő 340 kilowattal tölthető, ami azt jelenti, hogy 15 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség.
Az aktív aerodinamikával szerelt Mission R belső tere is a versenyautókat idézi
a különleges kormányával, aminek a közepére és mögé is kijelző került, egy másik képernyőt a középkonzolon is találunk. A sorozatgyártásról még korai lenne beszélni, de sokat sejtet, hogy a hasonló nevű Mission E is valóra vált: a Taycan lett belőle.