Szépen lassan a Porsche is rálépett arra az útra, ami a kisebb, turbós motorok és az automata váltók felé halad. De nem felejtette el azokat a rajongókat, akik ragaszkodnának a hagyományos dolgokhoz.
2016-ban jelent meg a két legkisebb Porsche, a Boxster és a Cayman megújult változata, amely a 718-as neve mellé csak és kizárólag négyhengeres motorokat kapott. A roadster ezzel is elég meggyőző tudott lenni, de a rajongóknak nem kellett megelégedniük vele, nem sokkal később kijött a hathengeres GT4, és most az elérhetőbb GTS is megjelent hat hengerrel.
A 718 Boxster és Cayman új GTS 4.0 változatában egy négyliteres, hathengeres bokszermotor dolgozik, turbó nélkül,
kereken 400 lóerővel, 35-tel többel, mint a négyhengeres elődjében. A hatfokozatú kézi váltó a hátsó kerekekre továbbítja a hajtást, és ezzel a kisebbik Porschék már 4,5 másodperc alatt százon vannak, a végsebességük 293 km/óra.
A vezetés élményéhez nem hiányzik az önzáró differenciál és az aktív futómű,
a 20 colos kerekek mögé pedig kerámiafékeket is lehet rendelni. A 718 Boxster és Cayman GTS 4.0 már tavaszra a Porsche-kereskedésekben lesz.