Biztos lehetsz benne, hogy az 1100 lóerős Porsche Taycan Turbo GT-t látva Elon Musk kiadja a megsemmisítő parancsot, de a mérnökeinek már nem lesz ilyen egyszerű túlszárnyalni a pokolian gyors elektromos sportlimuzint.

Évtizedekig lökdösték le egymást a leggyorsabb sportlimuzinok a Nürburgring dobogójáról, de az elektromos autók megjelenésével teljesen új korszak kezdődött. Mert hiába baromi nehezek ezek, mellé iszonyatosan erősek is. A Porsche Taycan Turbo GT pedig a tempóján túl a vezetési élményével is magasra teszi a lécet.

Ez az első négyajtós Porsche, ami rendelhető Weissach csomaggal, ez pedig nagyon sokat elmond a Taycan Turbo GT-ről.

Közúti használatra szánt autó még soha olyan gyorsan nem ért körbe a kaliforniai Laguna Seca versenypályán, mint Lars Kern tesztpilóta a Turbo GT-vel. A 3,6 kiloméer hosszú és tizenegy kanyarral tűzdelt versenypályán rekordot érő 1 perc 27,87 másodperces időt ment a négyajtós Porsche. Ez egyértelmű hadüzenet a három villanymotoros Tesla Model S Plaidnek.

Minden idők legerősebb szériagyártású Porschéja megdöntötte a négyajtósok rekordját is a legendás Nürburgringen. A több mint 20 kilométer hosszan kanyargó, változatos domborzatú és aszfaltozású pályán 7 perc 7,55 másodperc alatt szaladt körbe a Taycan Turbo GT. Ez azt jelenti, hogy az eddig csúcsnak számító Taycan Turbo S-nél huszonhat másodperccel gyorsabb a világ egyik legveszélyesebb versenypályáján.

Gombnyomásra aktiválható az Attack mód, mely tíz másodpercen át több mint 160 lóerőnyi extra teljesítményt ad a Taycan Turbo GT-nek. Ezt a motorsportokból (Formula E) ismert push to pass funkciót leginkább pályanapokon ajánlott bevetni, hogy könnyebb legyen az előzés és jobb a köridő.

2,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra a Taycan Turbo GT, a Weissach csomagos verzió egy tizeddel gyorsabb.

Hat másodperces sprintidejével a 353 lóerős Porsche Cayenne sem lassú, de ennyi idő alatt a Taycan Turbo GT már 200 km/órás sebességgel repeszt. Mivel remek az elektromos Porsche hőmenedzsmentje, ezért a szédítő gyorsulásra és a nagy teljesítmény leadására nagyon sokáig képes, ez pedig hatalmas fegyver a Teslával szemben.

Kovácsolt dugattyúk és speciális bevonatú hengerfalak, bitang vezérműtengely vagy szabadabb áramlást biztosító kipufogó nincsen, de a villanyautókban is van mit fejleszteni ahhoz, hogy 1100 lóerőt szabadíthasson az útra. A Taycan Turbo GT hátsó villanymotorját 900 amperes inverter vezérli, amiben szilícium-karbin félvezető csökkenti a belső veszteséget.

Karbonból készült a középső tetőoszlopok borítása, a küszöb, a tükörházak és a kagylóülések is, így a Turbo GT 75 kilogrammal könnyebb a Taycan Turbo S-nél. Egészen a lökhárító mellé kanyarodnak fel az aerodinamikai elemek, a Weissach csomagos változaton pedig a fix hátsó szárny akár 220 kilogramm leszorítóerőt termel. Ennél is fontosabb, hogy a kikönnyített változatban további 70 kilogrammot nyertek azzal, hogy kihajították belőle a hátsó ülést.

Nem álltak meg ennyinél, még a Sport Chrono csomag analóg stoppere sem díszeleg ott a műszerfal tetején, de hangszórókat, kárpitelemeket és hangszigetelést is kihagynak a Weissach csomagos Porsche Taycan Turbo GT-ből. A kétszemélyes négyajtósnak csak az egyik oldalán van töltőcsatlakozó, a fedele pedig kézzel nyitható.

105 kWh-s lítiumion akkumulátorával akár 555 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, de a Porsche Taycan Turbo GT nem ettől vonzó.

Egyenáramú töltőről (DC) akár 320 kW-tal is tölthető a brutális Taycan, ami így 18 perc alatt ugrik tízről nyolcvan százalékra. Nem kell sokáig állni a 150 kW-os oszlopnál sem, azzal 33 percet vesz igénybe elérni az ideális nyolcvan százalékos töltöttséget.

Arany féknyergek harapnak rá a karbon-kerámia fékekre (PCCB) és szériában jár hozzá a karosszéria mozgásait minimálisra csökkentő Porsche Active Ride felfüggesztés. A Taycan Turbo GT két új színárnyalatot hoz a kínálatba, melyek közül a Pale Blue visszafogottabb, a Purple Sky nevű lila metál pedig őrületesen menő.

Alaphelyzetben a Porsche Taycan Turbo GT rendszerteljesítménye 789 lóerő, a rajtautomatika aktiválásakor pedig 1034 lovas lesz. Maximális 1108 lóerős teljesítményét csak a legdurvább módban adja le. Az 1340 Nm nyomaték viszont mindig kegyetlenül képes az ülésbe préselni.

Ez is érdekelhet:

950 lóerővel pokoli gyors a Porsche Taycan

Komolyan vette a modellfrissítést a Porsche.

Eszeveszett gyors elektromos SUV lett az új Porsche Macan

Ez a legfontosabb Porsche, és mostantól elektromos.

Nagyon megverte a Teslát a Porsche a Nürburgringen

A Taycan egy eddig ismeretlen változatával autóztak szédületes időt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés