Biztos lehetsz benne, hogy az 1100 lóerős Porsche Taycan Turbo GT-t látva Elon Musk kiadja a megsemmisítő parancsot, de a mérnökeinek már nem lesz ilyen egyszerű túlszárnyalni a pokolian gyors elektromos sportlimuzint.

Évtizedekig lökdösték le egymást a leggyorsabb sportlimuzinok a Nürburgring dobogójáról, de az elektromos autók megjelenésével teljesen új korszak kezdődött. Mert hiába baromi nehezek ezek, mellé iszonyatosan erősek is. A Porsche Taycan Turbo GT pedig a tempóján túl a vezetési élményével is magasra teszi a lécet.

Ez az első négyajtós Porsche, ami rendelhető Weissach csomaggal, ez pedig nagyon sokat elmond a Taycan Turbo GT-ről.

Közúti használatra szánt autó még soha olyan gyorsan nem ért körbe a kaliforniai Laguna Seca versenypályán, mint Lars Kern tesztpilóta a Turbo GT-vel. A 3,6 kiloméer hosszú és tizenegy kanyarral tűzdelt versenypályán rekordot érő 1 perc 27,87 másodperces időt ment a négyajtós Porsche. Ez egyértelmű hadüzenet a három villanymotoros Tesla Model S Plaidnek.

Minden idők legerősebb szériagyártású Porschéja megdöntötte a négyajtósok rekordját is a legendás Nürburgringen. A több mint 20 kilométer hosszan kanyargó, változatos domborzatú és aszfaltozású pályán 7 perc 7,55 másodperc alatt szaladt körbe a Taycan Turbo GT. Ez azt jelenti, hogy az eddig csúcsnak számító Taycan Turbo S-nél huszonhat másodperccel gyorsabb a világ egyik legveszélyesebb versenypályáján.

Gombnyomásra aktiválható az Attack mód, mely tíz másodpercen át több mint 160 lóerőnyi extra teljesítményt ad a Taycan Turbo GT-nek. Ezt a motorsportokból (Formula E) ismert push to pass funkciót leginkább pályanapokon ajánlott bevetni, hogy könnyebb legyen az előzés és jobb a köridő.

2,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra a Taycan Turbo GT, a Weissach csomagos verzió egy tizeddel gyorsabb.

Hat másodperces sprintidejével a 353 lóerős Porsche Cayenne sem lassú, de ennyi idő alatt a Taycan Turbo GT már 200 km/órás sebességgel repeszt. Mivel remek az elektromos Porsche hőmenedzsmentje, ezért a szédítő gyorsulásra és a nagy teljesítmény leadására nagyon sokáig képes, ez pedig hatalmas fegyver a Teslával szemben.

Kovácsolt dugattyúk és speciális bevonatú hengerfalak, bitang vezérműtengely vagy szabadabb áramlást biztosító kipufogó nincsen, de a villanyautókban is van mit fejleszteni ahhoz, hogy 1100 lóerőt szabadíthasson az útra. A Taycan Turbo GT hátsó villanymotorját 900 amperes inverter vezérli, amiben szilícium-karbin félvezető csökkenti a belső veszteséget.

Karbonból készült a középső tetőoszlopok borítása, a küszöb, a tükörházak és a kagylóülések is, így a Turbo GT 75 kilogrammal könnyebb a Taycan Turbo S-nél. Egészen a lökhárító mellé kanyarodnak fel az aerodinamikai elemek, a Weissach csomagos változaton pedig a fix hátsó szárny akár 220 kilogramm leszorítóerőt termel. Ennél is fontosabb, hogy a kikönnyített változatban további 70 kilogrammot nyertek azzal, hogy kihajították belőle a hátsó ülést.

Nem álltak meg ennyinél, még a Sport Chrono csomag analóg stoppere sem díszeleg ott a műszerfal tetején, de hangszórókat, kárpitelemeket és hangszigetelést is kihagynak a Weissach csomagos Porsche Taycan Turbo GT-ből. A kétszemélyes négyajtósnak csak az egyik oldalán van töltőcsatlakozó, a fedele pedig kézzel nyitható.

105 kWh-s lítiumion akkumulátorával akár 555 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, de a Porsche Taycan Turbo GT nem ettől vonzó.

Egyenáramú töltőről (DC) akár 320 kW-tal is tölthető a brutális Taycan, ami így 18 perc alatt ugrik tízről nyolcvan százalékra. Nem kell sokáig állni a 150 kW-os oszlopnál sem, azzal 33 percet vesz igénybe elérni az ideális nyolcvan százalékos töltöttséget.

Arany féknyergek harapnak rá a karbon-kerámia fékekre (PCCB) és szériában jár hozzá a karosszéria mozgásait minimálisra csökkentő Porsche Active Ride felfüggesztés. A Taycan Turbo GT két új színárnyalatot hoz a kínálatba, melyek közül a Pale Blue visszafogottabb, a Purple Sky nevű lila metál pedig őrületesen menő.

Alaphelyzetben a Porsche Taycan Turbo GT rendszerteljesítménye 789 lóerő, a rajtautomatika aktiválásakor pedig 1034 lovas lesz. Maximális 1108 lóerős teljesítményét csak a legdurvább módban adja le. Az 1340 Nm nyomaték viszont mindig kegyetlenül képes az ülésbe préselni.

Ez is érdekelhet:

950 lóerővel pokoli gyors a Porsche Taycan

Komolyan vette a modellfrissítést a Porsche.

Eszeveszett gyors elektromos SUV lett az új Porsche Macan

Ez a legfontosabb Porsche, és mostantól elektromos.

Nagyon megverte a Teslát a Porsche a Nürburgringen

A Taycan egy eddig ismeretlen változatával autóztak szédületes időt.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés