Erősebb, gyorsabb és nagyobb a hatótávja is a megújult Porsche Taycannak, mely bebizonyítja, hogy a villanyautó is lehet izgalmas.

Nagyon könnyű szenvedélyesen beszélni egy kihegyezett szívómotoros sportautóról vagy egy eszelősen fújtató turbós hot hatch-ről, de a jövőben ugyanezeket az örömöket az elektromos hajtás tökéletesítése jelenti majd. A modellfrissített Porsche Taycan bőven tartogat annyi újdonságot, amennyi máshol egy egész generációváltásra nem jut.

Alig veszed észre, de a frissített Taycan minden szögből kicsit csinosabb lett.

Laposabban néznek a HD mátrix LED-es fényszórók, de az oldalanként négypontos menetfény elmaradhatatlan elem. A lökhárítók letisztultabbak és aerodinamikailag opctimalizáltak, a hátsó lámpában lévő Porsche felirat pedig akár megvilágított verzióban is kérhető hozzá. Kifejezetten a legerősebb modellekhez kevert Turbonite szürke kiegészítőiről könnyebb felismerni azokat a Taycanokat, amikbe egy izmosabb Teslával sem érdemes belekötni.

Mind a négy kijelző megújult a Taycanok utasterében, ezért az ívelt felületen megjelenő digitális óracsoport és a központi kijelző képe is szebb lett. Az opcionális utasoldali érintőképernyő már videó streaming-re is alkalmas, így a töltőn lógva is lehet online tartalmat fogyasztani az autóból. A digitalizáció ízléses ellenpontjaként ott trónol a műszerfal tetején a Sport Chrono csomag analóg stoppere. Gazdagabb alapfelszereltsége ellenére a frissített Porsche Taycanok átlagosan 15 kilogrammal könnyebbek.

Hidegben is gyorsabban töltődik a Taycan, pedig még az akkumulátora is nagyobb.

Karosszériaváltozattól függően akár 678 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel a Porsche elektromos limuzinja, ami 35 százalékos javulást jelent a modellfrissítés előtti változathoz képest. Ebben nagy szerepe van a korábbinál nagyobb, 105 kWh-s akkumulátornak (Performance Battery Plus) és a hatékonyabb hajtásnak is, egyúttal a töltőn is rövidebb ideig kell lógnia a Taycannak. A megfelelő gyorstöltővel akár 320 kW-tal is tölthető, de a 300 kW-ot képes öt percen át felvenni. Tizenöt fokos külső hőmérséklet mellett már feleannyi idő alatt töltődik 10-ről 80 százalékra az autó, tehát kevesebb, mint 20 perc alatt eléri az ideális töltöttséget.

Kifejezetten ehhez a modellhez készült a 21 colos, alacsony gördülési ellenállású gumi. Új fejlesztésű hátsó villanymotorja van, továbbá javítottak a hűtési menedzsmenten és új generációs hőszivattyú került az autóba, átprogramozták az összkerékhajtást és a regenerációs rendszert. Rekuperációs kapacitása a korábbi 290-ről 400 kW-ra nőtt.

Minden modell esetében az alapfelszereltség része az adaptív légrugós felfüggesztés, így már nincs acélrugós Porsche Taycan. A két villanymotorral szerelt változatokhoz elérhető lesz a Panamerában bemutatott Porsche Active Ride futómű, mely a kényelmesebb beszálláshoz villámgyorsan felemeli az autót, majd finoman visszasüllyed a karosszéria. Ezen kívül kivasalja az úthibákat és kiegyenlíti a gyorsuláskor, lassuláskor, valamint kanyarodáskor fellépő dőléseket.

Minden extra nélkül a Porsche Taycan egy villanymotoros alapváltozatában egy nettó 82,3 kWh-s akkumulátor van, mely maximum 270 kW-tal tölthető. A 408 lóerős és 410 Nm nyomatékú Taycan 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 16,5 másodperc alatt pedig már 200-zal hasít. Ez csak a kezdet, a mindent bevető Turbo S egyenesen villámgyors.

Csak 2,4 rövidke másodperc kell a Porsche Taycan Turbo S-nek, és már át is lépte a 100 km/órát.

Szürreálisan gyors a nagy akkumulátorral és két villanymotorral szerelt csúcsmodell, melyben az Overboost funkció esetén 952 lóerő (alapból 775 lóerő) és 1110 Nm nyomaték lendíti meg a 2,4 tonnás karosszériát. A csúcsmodell 7,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 200-ra, a végsebessége pedig 260 km/óra.

Egyelőre a legolcsóbb Taycan 101 ezer euróért gurítható haza, felette pedig a Taycan 4S, Turbo és Turbo S modellek állnak. A karosszéria pedig lehet négyajtós limuzin, Sport Turismo (kombi) és Cross Turismo (emelt kombi).

Ez is érdekelhet:

Eszeveszett gyors elektromos SUV lett az új Porsche Macan

Ez a legfontosabb Porsche, és mostantól elektromos.

Hadat üzen a fizikának az új Porsche Panamera

Futóműve egy igazi varázslat, az utastere pedig tömény luxus.

Minden idők legerősebb Porsche Cayenne-je lett az új Turbo E-Hybrid

A Turbo GT-nél is erősebb a Cayenne új változata, ráadásul zöld rendszámot kaphat.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés