Erősebb, gyorsabb és nagyobb a hatótávja is a megújult Porsche Taycannak, mely bebizonyítja, hogy a villanyautó is lehet izgalmas.
Nagyon könnyű szenvedélyesen beszélni egy kihegyezett szívómotoros sportautóról vagy egy eszelősen fújtató turbós hot hatch-ről, de a jövőben ugyanezeket az örömöket az elektromos hajtás tökéletesítése jelenti majd. A modellfrissített Porsche Taycan bőven tartogat annyi újdonságot, amennyi máshol egy egész generációváltásra nem jut.
Alig veszed észre, de a frissített Taycan minden szögből kicsit csinosabb lett.
Laposabban néznek a HD mátrix LED-es fényszórók, de az oldalanként négypontos menetfény elmaradhatatlan elem. A lökhárítók letisztultabbak és aerodinamikailag opctimalizáltak, a hátsó lámpában lévő Porsche felirat pedig akár megvilágított verzióban is kérhető hozzá. Kifejezetten a legerősebb modellekhez kevert Turbonite szürke kiegészítőiről könnyebb felismerni azokat a Taycanokat, amikbe egy izmosabb Teslával sem érdemes belekötni.
Mind a négy kijelző megújult a Taycanok utasterében, ezért az ívelt felületen megjelenő digitális óracsoport és a központi kijelző képe is szebb lett. Az opcionális utasoldali érintőképernyő már videó streaming-re is alkalmas, így a töltőn lógva is lehet online tartalmat fogyasztani az autóból. A digitalizáció ízléses ellenpontjaként ott trónol a műszerfal tetején a Sport Chrono csomag analóg stoppere. Gazdagabb alapfelszereltsége ellenére a frissített Porsche Taycanok átlagosan 15 kilogrammal könnyebbek.
Hidegben is gyorsabban töltődik a Taycan, pedig még az akkumulátora is nagyobb.
Karosszériaváltozattól függően akár 678 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel a Porsche elektromos limuzinja, ami 35 százalékos javulást jelent a modellfrissítés előtti változathoz képest. Ebben nagy szerepe van a korábbinál nagyobb, 105 kWh-s akkumulátornak (Performance Battery Plus) és a hatékonyabb hajtásnak is, egyúttal a töltőn is rövidebb ideig kell lógnia a Taycannak. A megfelelő gyorstöltővel akár 320 kW-tal is tölthető, de a 300 kW-ot képes öt percen át felvenni. Tizenöt fokos külső hőmérséklet mellett már feleannyi idő alatt töltődik 10-ről 80 százalékra az autó, tehát kevesebb, mint 20 perc alatt eléri az ideális töltöttséget.
Kifejezetten ehhez a modellhez készült a 21 colos, alacsony gördülési ellenállású gumi. Új fejlesztésű hátsó villanymotorja van, továbbá javítottak a hűtési menedzsmenten és új generációs hőszivattyú került az autóba, átprogramozták az összkerékhajtást és a regenerációs rendszert. Rekuperációs kapacitása a korábbi 290-ről 400 kW-ra nőtt.
Minden modell esetében az alapfelszereltség része az adaptív légrugós felfüggesztés, így már nincs acélrugós Porsche Taycan. A két villanymotorral szerelt változatokhoz elérhető lesz a Panamerában bemutatott Porsche Active Ride futómű, mely a kényelmesebb beszálláshoz villámgyorsan felemeli az autót, majd finoman visszasüllyed a karosszéria. Ezen kívül kivasalja az úthibákat és kiegyenlíti a gyorsuláskor, lassuláskor, valamint kanyarodáskor fellépő dőléseket.
Minden extra nélkül a Porsche Taycan egy villanymotoros alapváltozatában egy nettó 82,3 kWh-s akkumulátor van, mely maximum 270 kW-tal tölthető. A 408 lóerős és 410 Nm nyomatékú Taycan 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 16,5 másodperc alatt pedig már 200-zal hasít. Ez csak a kezdet, a mindent bevető Turbo S egyenesen villámgyors.
Csak 2,4 rövidke másodperc kell a Porsche Taycan Turbo S-nek, és már át is lépte a 100 km/órát.
Szürreálisan gyors a nagy akkumulátorral és két villanymotorral szerelt csúcsmodell, melyben az Overboost funkció esetén 952 lóerő (alapból 775 lóerő) és 1110 Nm nyomaték lendíti meg a 2,4 tonnás karosszériát. A csúcsmodell 7,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 200-ra, a végsebessége pedig 260 km/óra.
Egyelőre a legolcsóbb Taycan 101 ezer euróért gurítható haza, felette pedig a Taycan 4S, Turbo és Turbo S modellek állnak. A karosszéria pedig lehet négyajtós limuzin, Sport Turismo (kombi) és Cross Turismo (emelt kombi).
Ez is érdekelhet: