Amerikában az átlagos utcakép része a hatalmas Ram 1500 pickup, melynek az új sorhatos turbómotorral már Európában is csináltak helyet.

Könnyes búcsút kellett intenie a Dodge-nak a nyolchengeres motortól, a kompresszortól és az őrületes hangoktól, melyek miatt annyira kívánatosak voltak a Hemi-motoros izomautók és pickupok. A Hurricane hathengeres turbómotor erősebb és hatékonyabb, és megfelel az európai emissziós normáknak, ezzel együtt a Ram 1500 is.

Képes volna 1 tonnát cipelni vagy 3,5 tonnát vontatni, de a Ram 1500 ebben a formájában messze nem munkagép.

Tágas utasterében bőrkárpitozású ülések vannak, melyek elektromosan állíthatóak, fűthetőek és szellőztethetőek, valamint masszázs funkció is van bennük. Az utasok felett napfénytető, a műszerfalán pedig három kijelző van, plusz ott a szélvédőre vetítő head-up kijelző, ha ez mind nem volna elég. A központi érintőképernyő 14,5 colos, alatta rengeteg különböző csatlakozó van, mellette egy 10,25 colos utasoldali kijelző. Digitális műszeregysége 12,3 colos, de a belső visszapillantó tükre is kamera alapú. Váltója egy egyszerű forgókapcsoló, mely mellett ott vannak az összkerékhajtás gombjai.

Platója 2,2 négyzetméteres, tehát bőven lehet rá pakolni, az ajtó pedig alaphelyzetben 60:40 arányban nyitható, de rendelhető elektromosan nyíló változat is. Praktikus a plató oldalfalába integrált tárolóhely (RamBox), ahol elférnek szerszámok és olyan kötelező kellékek, mint a rögzítésre használt apróságok. Még különböző csatlakozók is vannak, hogy egyes munkafolyamatokat a raktérben is el lehessen végezni.

Nagy és erős a Ram 1500, amilyennek egy vérbeli amerikai pickupnak lennie kell.

Teljesen új fejlesztés a Hurricane nevű, alumínium blokkos, kovácsolt főtengelyes és hajtókaros, sorhatos biturbó motor, mely a gyengébbik változatban 420 lóerős és 636 Nm nyomatéka van. Az izmosabbik verzió már 540 lovas és 706 Nm a csúcsnyomatéka, a váltó minden esetben nyolcfokozatú automata.

Közel 3,7 méteres tengelytávjával, 5,9 méteres hosszával és 2,1 métert alulról karcoló szélességével árnyékot vet az Európában szokványos féltonnás pickupokra a Ram 1500, mely több felszereltségi szinttel is elérhető lesz, köztük a csapatós RHO-val is.

Ez is érdekelhet:

Ötajtós és elektromos is van az új Dodge Chargerből

Benzinmotorral is jön az új Dodge Charger, de már nem a V8-ast kapja.

Villanymotor hajtja, de azért benzint is kell tölteni a Ram 1500 Ramchargerbe

Mikor tud egy elektromos pickup 1100 kilométert menni? Ha van benne egy V6-os benzinmotor is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Meglepően sokat ment egy feltöltéssel a Volkswagen ID.7

Annyira menő a Renault Estafette furgon, hogy szinte megkívánod majd a munkát

További cikkeink a témában