A Daytona koncepcióautó után a Dodge bemutatta a Charger új generációjának gyártásba kerülő változatát, ami meglepetésre ötajtós karosszériával, a benzines mellett tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz.
Az utóbbi években a kétajtós Challenger és a négyajtós Charger határozta meg a Dodge kínálatát, és a két amerikai izomautót most egy modern közös utóddal váltotta le az amerikai márka. Azt már lehetett tudni, hogy az elektromos hajtás beköltözik az izomautóba, és azt is sejtettük, hogy a V8-asnak is búcsút kell intenünk. A most bemutatott új Charger egyszerre váltja le a két korábbi modellt, egyben az első autó, ami a Stellantis új STLA Large padlólemezére épül.
Csak azért nem nagy meglepetés a dizájn, mert szinte változatlanul kerül gyártásba a tanulmányautó,
a 2022-ben leleplezett Charger Daytona SRT formája, a hatvanas évek után újra használt háromágú logóval. Szűkre szabott fényszórójával és a divat szerint elmaradhatatlan fénycsíkjával mégis kevésbé brutális a formája, mint az elődjének. Az érdekessége, hogy az elektromos hajtású változat orrában egy 42 literes pakolórekesznek is maradt hely.
Az új Charger igazából háromajtós és ötajtós, a csomagtartó fedele ugyanis a hátsó szélvédővel együtt nyílik,
így minden eddiginél praktikusabb is a Dodge sportkocsija. Belső tere is kényelmes túrakocsinak mutatja, nem túl futurisztikus, de azért megtaláljuk a digitális műszeregységet és a nagy érintőképernyőt, ugyanakkor a hagyományos váltókart és fizikai gombokat is. A Charger panorámatetőt és minden eddiginél kiterjedtebb hangulatvilágítást is kapott.
Szóval elektromos lett a Charger, és nincs kétségünk felőle, hogy pokoli gyors lett a Dodge sportautója.
A Daytona névvel megkülönböztetett elektromos Charger alapmodellje az R/T, ami 550 lóerős, míg a Scat Pack kivitel 670 lóerőre képes, ezzel 3,3 másodperc alatt gyorsul százra. De ez még nem minden, a jelenlegi 400 voltos modellt nemsokára követi a 800 voltos Banshee változat, ami az elődjéhez mérhető brutális gyorsulásra lesz képes.
Szokjunk hozzá, hogy az elektromos Charger Daytona mindenképpen összkerékhajtású, a padlójába pedig jókora, 100,5 kilowattórás akkumulátor kerül, amivel a hatótávja 510 és 418 kilométer a két változatnak, legalábbis az amerikai szabvány szerint.
A Chargert már csak a nevéhez méltón is elég gyorsan lehet majd tölteni,
27 percbe telik a 80 százalékos töltöttség elérése a több mint 180 kilowattra képes egyenáramú villámtöltőn. A képeken talán nem látszik, de a Charger egy hatalmas autó az 5,24 méteres hosszával és több mint 2,6 tonnás tömegével.
Benzines is lesz a Chargerből, ezt a hagyományosabb hűtőmaszkjáról lehet felismerni. Sajnos a V8-as Hemi-motornak búcsút kellett inteni, de legalább nem lett négyhengeres a Dodge, az orrába a 3 literes, soros hathengeres biturbó Hurricane-motor került, 420 és 550 lóerős változatban. Nem garantáljuk, hogy ez a változat sokáig gyártásban marad,
mindenesetre az biztos, hogy a Charger Daytonával egy egészen új korszak kezdődik a Dodge történetében.
Ez is érdekelhet: