A Daytona koncepcióautó után a Dodge bemutatta a Charger új generációjának gyártásba kerülő változatát, ami meglepetésre ötajtós karosszériával, a benzines mellett tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz.

Az utóbbi években a kétajtós Challenger és a négyajtós Charger határozta meg a Dodge kínálatát, és a két amerikai izomautót most egy modern közös utóddal váltotta le az amerikai márka. Azt már lehetett tudni, hogy az elektromos hajtás beköltözik az izomautóba, és azt is sejtettük, hogy a V8-asnak is búcsút kell intenünk. A most bemutatott új Charger egyszerre váltja le a két korábbi modellt, egyben az első autó, ami a Stellantis új STLA Large padlólemezére épül.

Csak azért nem nagy meglepetés a dizájn, mert szinte változatlanul kerül gyártásba a tanulmányautó,

a 2022-ben leleplezett Charger Daytona SRT formája, a hatvanas évek után újra használt háromágú logóval. Szűkre szabott fényszórójával és a divat szerint elmaradhatatlan fénycsíkjával mégis kevésbé brutális a formája, mint az elődjének. Az érdekessége, hogy az elektromos hajtású változat orrában egy 42 literes pakolórekesznek is maradt hely.

Ha jobban megnézed, akkor feltűnhet, hogy a narancssárga Charger bizony négyajtós, pontosabban öt
Az új Charger igazából háromajtós és ötajtós, a csomagtartó fedele ugyanis a hátsó szélvédővel együtt nyílik,

így minden eddiginél praktikusabb is a Dodge sportkocsija. Belső tere is kényelmes túrakocsinak mutatja, nem túl futurisztikus, de azért megtaláljuk a digitális műszeregységet és a nagy érintőképernyőt, ugyanakkor a hagyományos váltókart és fizikai gombokat is. A Charger panorámatetőt és minden eddiginél kiterjedtebb hangulatvilágítást is kapott.

Szóval elektromos lett a Charger, és nincs kétségünk felőle, hogy pokoli gyors lett a Dodge sportautója.

A Daytona névvel megkülönböztetett elektromos Charger alapmodellje az R/T, ami 550 lóerős, míg a Scat Pack kivitel 670 lóerőre képes, ezzel 3,3 másodperc alatt gyorsul százra. De ez még nem minden, a jelenlegi 400 voltos modellt nemsokára követi a 800 voltos Banshee változat, ami az elődjéhez mérhető brutális gyorsulásra lesz képes.

Szokjunk hozzá, hogy az elektromos Charger Daytona mindenképpen összkerékhajtású, a padlójába pedig jókora, 100,5 kilowattórás akkumulátor kerül, amivel a hatótávja 510 és 418 kilométer a két változatnak, legalábbis az amerikai szabvány szerint.

A Chargert már csak a nevéhez méltón is elég gyorsan lehet majd tölteni,

27 percbe telik a 80 százalékos töltöttség elérése a több mint 180 kilowattra képes egyenáramú villámtöltőn. A képeken talán nem látszik, de a Charger egy hatalmas autó az 5,24 méteres hosszával és több mint 2,6 tonnás tömegével.

Benzines is lesz a Chargerből, ezt a hagyományosabb hűtőmaszkjáról lehet felismerni. Sajnos a V8-as Hemi-motornak búcsút kellett inteni, de legalább nem lett négyhengeres a Dodge, az orrába a 3 literes, soros hathengeres biturbó Hurricane-motor került, 420 és 550 lóerős változatban. Nem garantáljuk, hogy ez a változat sokáig gyártásban marad,

mindenesetre az biztos, hogy a Charger Daytonával egy egészen új korszak kezdődik a Dodge történetében.

Ez is érdekelhet:

1040 lóerővel búcsúzik a Dodge Challenger Demon

Ha gyorsulásról van szó, akkor még egy Teslát is képes zavarba hozni.

Meg vannak számlálva a Hellcat napjai a Dodge-nál

Szerintünk kitalálod, hogy miért tűnik el a Dodge kínálatából a Hellcat.

A jövő elektromos izomautóját mutatja meg a Dodge

Hangja is van a Charger Daytona SRT-nek, de még milyen!

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában