Villanymotorok hajtják a Ram 1500 Ramchargert, de azért van benne egy hathengeres motor is, így több mint 1100 kilométer a hatótávja.
Amerikában töretlenül népszerűek a hatalmas pickupok, melyeknek jellemzően munkára fogható és minden jóval felszerelt változata is van. Ebben a műfajban továbbra is a nyolchengeres motor jelenti a csúcsot, de egyre több helyen bukkannak fel a hibrid vagy elektromos változatok. A Ramcharger kerekeit minden esetben az elektromotorok hajtják, de azért van benne egy V6-os benzines is.
663 lóerővel és 833 Nm nyomatékkal a Ram 1500 Ramcharger 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Teljesen új fejlesztésű az autó létraváza (STLA Frame), mely nagy szakítószilárdságú acélból készül és könnyebben integrálható a nagy akkumulátor a hosszanti elemek közé. A Ramcharger első kerekeit elöl 335 lóerős, a hátsókat pedig 320 lóerős villanymotor hajtja, de az esetek többségében csak a hátsó aktív. 92 kWh-s akkumulátora akár 145 kW-tal is tölthető, így tíz perc alatt 80 kilométerre elég energiát szívhat magába. Platóján több kimenet található, így kisebb fogyasztókat is rá lehet kötni a Ramchargerre, de akár más villanyautókat is tölthet maximum 7,2 kW-tal.
1110 kilométeres hatótávhoz nem volna elég önmagában az elektromos hajtás, ezért a gépháztető alatt ott a 3,6 literes Pentastar V6-os motor (177 lóerő), mely sosem hajtja közvetlenül a kerekeket, tényleg csak hatótáv növelő funkciója van, mint például a Mazda MX-30 Wankel-motorjának.
Több fokozatban állítható magasságú légrugós futómű és többlengőkaros hátsó felfüggesztés van a Ram 1500 Ramcharger alatt, de a terhelhetősége így is közel 1,2 tonna. A range extenderes Ram 1500 mindkét töltőnyílása a bal oldalon van, az első sárvédőnél az áramot, a hátsónál a benzint fogadja.
Fényűzőbb változataiban mindenhol bőrkötés van az utastérben, a zene pedig a 1228 wattos Klipsch hangrendszer 23 hangszórójából szólhat. A legfőbb funkciók gombot kaptak, de nem véletlenül trónol a középkonzolon egy álló formátumú érintőképernyő (14,5 col). A digitális műszeregység 12,3 colos, az utas előtti kijelző pedig 10,25-ös. Vezetéstámogató rendszerei közelebb hozzák az autonóm autózást, minden sebességtartományban képes önállóan vezetni az autót, a kanyarok előtt lassít, majd újra fokozza a sebességet, a parkolóasszisztens pedig merőlegesen és párhuzamosan is önállóan manőverezi a Ramchargert.
Ez is érdekelhet: