A Dodge önállóvá vált haszonjármű-márkája a Ram, ami bemutatta a legújabb pick-upját, és bár a Rampage csak amerikai mércével nézve számít kompaktnak, a világ több piacán is érdekes lehetne a vevőknek.
Az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb haszonjármű-márkája a Ram, ami nagyobbnál nagyobb pick-upokat és átemblémázott Fiat-furgonokat is tart a kínálatában. Dél-Amerikában pedig kisebb platós modellek is szerepelnek a választékában, amelyek a Fiat Strada és Fiat Toro alapjára épülnek, ezek fölé érkezik az új Rampage.
A neve ismerős lehet, a Dodge ugyanis a nyolcvanas évek első felében épp egy sportos, kompakt pick-upot árult ezen a néven, míg 2006-ban pedig egy szintén platós terepjáró-koncepciót neveztek el így. Most pedig itt az új Ram Rampage, ami
csak amerikai mércével számít kompaktnak, ugyanis öt méter hosszú, és három méter a tengelytávja.
A Rampage valójában ugyanarra a platformra épül, mint a Jeep Compass és az Alfa Romeo Tonale, és az előbbihez hasonlóan kétliteres motorokkal szerelik, 170 lóerős dízellel és 272 lóerős benzinessel, a kilencfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás is széria. A sportos R/T változat ezzel 6,9 másodperc alatt gyorsul százra és 220 km/óra a végsebessége.
A Stellantis egyelőre csak a brazíliai gyárában készíti, és a dél-amerikai piacon tervezi forgalmazni a Ram új pick-upját,
pedig a Rampage az észak-amerikai vevőknek is érdekes lehetne, ahol a hasonló méretű új Ford Maverick és Hyundai Santa Cruz ellenfele lehetne. Sőt, a túlzásoktól mentes Rampage az európai piacon a Fiat új pick-upja is lehetne.
Ez is érdekelhet: