Nyolchengeres turbómotorjával és új technológiás futóművével a Range Rover Sport SV nem a terepképességeivel villant nagyot a szabadidő-autók között, hanem a sportos vezethetőségével.
Nagyon korán felismerték az angolok, hogy egy terepjárónak nem kell szükségszerűen munkagép hatást keltenie, hanem mindenen átgázoló technikát bátran lehet párosítani a kényelem luxusát kínáló utastérrel. Mostanra azonban ez a kombináció is másodlagos lett, ezért a Range Rover is új utat keresett a sportos szabadidő-autók között a Sport SV-vel.
Ebben az esetben nincs szó gázlómélységről vagy terepszögekről, csak közvetlen kormányzásról és különleges felfüggesztésről.
Méghozzá minden eddigi Range Rovernél közvetlenebbre áttételezték a Sport SV kormányzását, hogy a vezető igazán élvezhesse a kanyargó utakat még egy ilyen 5 méter hosszú és 2,5 tonnás behemót hátán ülve is. Összkerékhajtása nyomatékvektorozásra képes, tehát az ívbelső kerekek fékezésével jobban ráfordítja az autót a kanyarokra, valamint az összkerék-kormányzás is mozgékonyabbá teszi.
Ekkora tömegnél már jelentéktelennek tűnhet, de a Range Rover mérnökei tényleg komolyan vették a súlycsökkentést, ezért sikerült 76 kilogrammot faragniuk a Sport SV-ből. Ehhez elengedhetetlen volt a szénszál erősítésű műanyag gépháztető, valamint az opciós karbon-kerámia fékek és a szintén karbonból készült, 23 colos felnik, melyek több mint 35 kilogrammal könnyebbek a hagyományos alufelniknél. Nyolcdugattyús Brembo Octyma féknyergek harapnak rá a 440 milliméter átmérőjű első tárcsákra az opciós rendszer esetében, amivel 34 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg.
Sportmodell esetében szokatlan megoldás, de a Ranger Rover Sport SV-n elöl 285, hátul pedig 305 széles Michelin Pilot Sport All Season 4 négy évszakos gumikat szerelnek a kerekekre. Van okuk a magabiztosságra, mert az új futómű technológia ebből is kifacsarja az akár 1,1 g-s oldalgyorsulást. Ez önmagában 22 százalékos javulást jelent a korábbi, nyári gumikkal szerelt Range Rover Sport SVR-hez képest.
Nincs szükség kanyarstabilizátorokra, mindent megold a Ferrari Purosangue-hez hasonló felfüggesztés.
Ebben az esetben a kanyarstabilizátorok hiánya természetesen nem a járatlan utaknak szólnak, hanem egyszerűen nincs szükség rájuk. Az állítható magasságú légrugós futóművét olyan aktív lengéscsillapítókkal egészítették ki, melyek egymástól függetlenül képesek állítani a feszességet. Így komoly lassulás vagy gyorsulás, esetleg nagy sebességű kanyarvétel esetén is minimálisra csökkenti a karosszéria dőlését. A Sport SV futóműve beállítástól függően 10 vagy akár 25 milliméterrel alacsonyabb, mint a Ranger Rover Sporté.
Igazi ínyenc falat volt a sportos SUV-k között a Range Rover Sport SVR 575 lóerős, 5,0 literes, kompresszoros V8-asa, ezt a korszakot azonban lezárták. Az új modellbe már a BMW-től érkező, 48 voltos mild hibrid rendszerrel kiegészített, 4,4 literes, biturbó V8-as kerül 625 lóerővel és 750 Nm nyomatékkal. Ezzel a Range Rover Sport SV 3,6 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órás sebességre (97 km/óra) és 290 km/óra a végsebessége.
Letisztult formáján csak az visszafogott aerodinamikai elemek és a nagyobb hűtőnyílások árulják el az SV sportmodellt, melyen a négy kipufogóvég a legharsányabb elem. Az utastérben mindent finom bőrkárpit borít, a hifi pedig érezhetővé teszi a hangokat az ülésekbe épített hangszórókkal. A Range Rover Sport SV-t az Edition One limitált szériával vezetik be, melynek minden darabja elkelt a márka leghűségesebb ügyfelei között.
Ez is érdekelhet: