Újra elővette az Ioniq 5 N receptjét a Hyundai, hogy elkészítse az áramvonalas Ioniq 6 csúcsmodelljét, ami 650 lóerővel, szimulált sebességváltásokkal és pályára optimalizált beállításokkal rúgja rá az ajtót a Teslára.
Számíthattunk a Hyundai második elektromos N-es modelljének érkezésére, hiszen a márka már 2022-ben, az RN22e tanulmányautóval megelőlegezte a bemutatóját. Az eltelt idő alatt valósággal berobbant a piacra az Ioniq 5 N, ami új perspektívába helyezte az elektromos sportmodelleket, most pedig itt a receptje alapján kifőzött Ioniq 6 N, ami ugyanazt az élményt ígéri egy áramvonalasabb, alacsonyabb sportlimuzinban.
Csak rá kell nézni, hogy megmondd róla, ez nem a hatótávra optimalizált Ioniq 6.
A lökhárítókat átszabták, a féknyergek pirosak, és egész messziről fel lehet ismerni a hatalmas légterelő szárnyáról. A hajtáslánca az Ioniq 5 N-ből ismerős, ahhoz hasonlóan egy-egy elektromotor hajtja az első és hátsó kerekeket. A hátsó 383 lóerős, az első 226 lóerőre képes, együttesen 609 lóerősek, de az N Grin Boost móddal 650 lóerőt és 770 Nm-t szabadít fel a hajtás.
Az N Launch Control móddal az Ioniq 6 N már 3,2 másodperc alatt eléri a százas tempót,
és 257 km/órával száguldhat, ezzel csak kicsit marad el a Tesla Model 3 Performance mögött, ami 3,1 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, és 262 km/óra a végsebessége. A Hyundai sportlimuzinjának hatótávja egyelőre nem derült ki, de az igen, hogy 77,4 helyett 84 kilowattórás akkumulátor került alá, amivel 500 kilométer körüli távot megy el.
Persze a Hyundainál sem csak egyszerűen erősebb motort pakoltak az Ioniq 6-ba, hanem teljesen átdolgozták, hogy kompromisszumok nélküli pályagép legyen. Az akkumulátor aktív hűtést kapott, és az elektromotorok is ellenállóbbak, hogy ne merüljenek ki idő előtt, de előre is lehet kondicionálni a rendszert nagy teljesítmény leadására. Az Ioniq 5 N-hez hasonlóan pedig a 6 N is szimulálja a sebességváltásokat, ami rendkívül szórakoztatóvá teszi a vezetését.
Ez is érdekelhet:





